laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 mars 2013

Ny toppbild

Av Laika - 11 mars 2013 18:14

Nu har vi tröttnat och fått nog av den här vintern och därmed fick även min vintriga toppbild byta plats med en ny, icke vintrig sådan. Nu är det bara vintervädret som ska bestämma sig för att lämna oss för den här säsongen. Dock verkar det inte särskilt lovande när man tittar på långtidsprognosen säger matte. Det sköna är i alla fall att solen skiner och det gör att man ändå blir lite glad när man kommer ut, även om labbarna håller på att frysa fast i marken för att det är så kallt.


Idag åkte jag för att busa lite med Sheela. Det var mattes idé och en väldigt bra sådan för vi gick ut i trädgården för att leta efter köttbullar. I den trädgården växer det aldrig köttbullar i buskarna, utan dessa bara poppar upp direkt från marken, som svampar. Som ni ser på bilden växer många av dom i grupp, en har jag precis tagit i munnen. Min frisyr är lite ostyrig men till mitt försvar så är det bara för att jag snörullat en massa. Matte tycker att en klippning vore på sin plats men det får vänta tills vi får varmare väder. Jag har faktiskt en bar mage jag försöker pälsa på.


När min pälslösa mage var nöjd med köttbullar fortsatte Sheela att leta och leta, hon brukar inte ge upp förrän hon hittat alla. Jag däremot, gav mig på en murken vedbit. Hur kul är det inte att flisa sådana?

   


Senare på eftermiddagen, efter en massa lek och stoj åkte vi hem igen och snart ska vi äta middag. Jag ska få kött med potatis och morötter och det tror jag passar min mage jättebra idag. Igår åt jag lammfärs med ris och det var inte fy skam det heller men dagens middag tror jag får många fler tasspoäng.


Nu när vi klickar på "publicera" hoppas vi att bloggen kan uppdatera sig för första försöket slutade med att allt försvann för bloggplatsen slutade fungera. Nu gör vi ett nytt försök, håll tassarna.

 
 
Aamor

Aamor

11 mars 2013 18:23

Snygg toppbild på en snygg tjej!
Vilken bra trädgård som det växer köttbullar i, hihi!
Nä du får vänta med att klippa dig för annars får matte köpa en hel pälsjacka till dig!
Mumsmat - går däe ner mer i magen efter köttbullarna, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 mars 2013 18:27

Min mage är som ett sånt svart hål i rymden säger matte, allt går ner :) Ibland blir jag mätt också, hihi :) Jag aktiverar ju bort allt och då måste nytt ersätta :)

 
Ludde

Ludde

11 mars 2013 18:49

Vi får väl hoppas att vintern försvinner lika fort som från din blogg! Även om snörull och köttbullar livar upp det skulle det vara ganska skönt med lite gräsrull i solen nu. Klippningen kan nog vänta till efter påsk i alla fall. Då borde våren ha infunnit sig på riktigt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 mars 2013 19:06

Ja tänk om den kunde det, fast rätt vad det är så har vi trots allt en vår.... jag vill bara ha den NU för då kanske sommaren kommer snabbare och då kan jag få åka till hundstranden och bada i vågorna :)

 
Kasper

Kasper

11 mars 2013 21:43

Så söt du är på dom där headerbilderna! Börjar väl snart bli dags att ta bort vintern från min blogg också - matte har LAGT TILL på sin!!???

Tänk att det kan växa köttbullar i snön, hos mig växer det leversnittar ibland. I synnerhet ute på sjön. På isen alltså.
Hoppas din middag smakade - jag har som vanligt fått torrisar... :( Fast en ostbit också, till efterrätt. Och lite kattgodis som jag tycker är TOPPEN!
Tycker också att du ska vänta med klippning, tills det blir vår på riktigt. Du klär förresten jättebra i rufs! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

11 mars 2013 22:05

Tack Kasper :)
Åh, kattgodis... ja det är smarrigt. Jag äter aldrig torrisar, det tycker jag inte om ett dugg men kattorrisar slukar jag mer än gärna. Matte har frågat om hon ska börja köpa kattmat till mig :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

13 mars 2013 07:15

Fina nya bilder på din blogg, Laika. Köttbullar i snön livar upp det lite i väntan på VÅREN!

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

13 mars 2013 20:15

Köttbullar i snön är verkligen kalas :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards