laikagumman

Direktlänk till inlägg 3 september 2013

Kärlek!!!

Av Laika - 3 september 2013 16:15

Kan ni gissa vad som hände på min promenad idag? Eller promenad och promenad... det blev ju inte så mycket promenad av när en sådan här liten kom springandes mot mig från dagisgården.

Hur söt får man bli?! Tänk att det där eländiga staketet skulle vara mellan oss, även om matte tyckte att det var bra att staketet var där för då kunde jag ju inte bli för ivrig. Nu hade inte denna lilla kise blivit rädd om jag så hade blivit lite ivrig för den var så kelen, modig och busig.


Detta är kärlek! Åh, vad jag blev lycklig idag.

Kisen strök sig mot staketet och rakt i ansiktet på mig, jättespännande. Den lade sig ner i sanden på sin sida av staketet och slog på några långa grässtrån med sina tassar, sedan sträckte den ut sina tassar genom staketet så att jag kunde nosa på dom. Vi till och med nospussades lite.


Jag försökte övertala matte om att jag kunde få ta med mig katten hem, som mitt husdjur... men matte sa att det inte är vår katt och man får inte bara ta dom hur som helst, även om det kliar i fingarna och labbarna.

Nåväl, matte försökte fortsätta vår promenad och katten följde med längs med hela staketet ända till det tog slut. Sedan sa vi adjö och jag gick väldigt motvilligt med matte. Kisen tittade efter oss ett tag innan den sprang iväg för att leka med de långa grässtråna igen. 

Nu vankas det ju arbete igen för matte, husse är ledig än vilket betyder att det är husse som går med mig om dagarna, kanske är han mer lättövertalad än matte? 


 
 
Aamor

Aamor

3 september 2013 18:29

Vilken söt katt, förstår att du blev kär! Visst är katter helt underbara och de är så mysiga att kela med.
Du får gå den rundan ofta så kanske du träffar katten igen!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 september 2013 19:44

Jo, jag hoppas verkligen att vi får kela igen, som du och Peggy :)
Tänk om vi skulle kunna sitta och äta kattgodis tillsammans :) Det hade varit något!

 
Melody

Melody

3 september 2013 19:33

Så gullig liten katt! Jag har aldrig fått hälsa på någon och inte lär jag väl
få göra det heller sedan vi hälsade på mattefar på vårdhemmet och Shakira jagade
upp deras katt i ett träd! Men hon hade ju aldrig träffat någon katt på nära håll och vaktade ju bara mattefar! Men matte är väldigt vaksam på katter nu och det är koppel på så fort hon får syn på någon!
Men nog ser du bra kär ut!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

3 september 2013 19:46

Jag vill ju gärna springa fram för att säga hej, jag vill ju bara nosa och kela en massa. Men koppel är bra för då håller jag mig mer lugn och katterna blir inte så rädda och springer iväg. Numer kan jag ju faktiskt hålla lugnet ganska okej, hihi.

 
Ludde

Ludde

3 september 2013 22:27

Det skulle nog behövas ordentligt staket om jag skulle träffa nån katt! Hur modig den än var så har jag lite svårt att ta det lugnt för jag blir så ivrig när jag ser nån. Dessutom är jag inte riktigt i samma storlek. Hoppas du kan få med hussen på samma runda... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

4 september 2013 20:38

Ja, det staketet skulle du bara kliva över hur lätt som helst :) Jag hoppas få träffa kisen fler gånger, verkligen.

 
Kasper

Kasper

4 september 2013 00:29

Åh, en så söt kissekatt! Och trevlig. Hoppas verkligen att du får träffa den fler gånger.
Jag förstår så väl att du blev kär tillbaks, katter är jättefina kompisar och hur mysiga som helst. Det vet minsann jag, som är kär i alla mina tre. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

4 september 2013 20:37

Ja men precis, du har ju kattkärlek att få varenda dag, vilken lyx :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

4 september 2013 19:51

Jisses, vilket möte! Men jag håller med din matte; man kan inte bara ta dom! ;)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

4 september 2013 20:36

Ja, jag har längtat efter att få träffa katten igen, men ingen kise än.

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

5 september 2013 17:05

Åh, vilken söt katt, och så roligt att du också gillar katter, Laika :-) ♥
Jamarkul att ni också säger kise med lång "i", det är nog bara vi i Södern som gör det :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

5 september 2013 20:56

Vet ni, min husse är från Helsingborg så vi använder både det ena och det andra i söderslang :) hihi. Kise med långt "i" är vackrast att säga :) och ett måste när det ju gäller något så trevligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards