laikagumman

Alla inlägg den 7 december 2013

Av Laika - 7 december 2013 11:56

Imorgon ska Max åka hem. Tänk så fort två veckor gått, fast samtidigt har vi ju hunnit göra så otroligt mycket ihop. Som vårt lekfnatt klockan halv ett på natten. Ja, då vaknade jag och tänkte att Max kanske ville leka och rejsa i lägenheten. Det ville han :) Matte och husse hade inte riktigt somnat då och tur var väl det för annars hade de vaknat till tassar och klor som rivstartade på golvet, hihi. 


Den där Sven som skulle komma kom visst inte riktigt. Det har regnat och blåst, snöat och blåst men inte alls i någon stormstyrka som det varnades för, inte heller kom det så många dm snö som de befarade. Kanske skulle man kunna tro att det var Sven som orsakat detta om han kommit in med full styrka:

...men det är det inte. Det är bara jag som varit ute och flisat lite, hihi.

Nej skämt å sido, de har ju bara gallrat bland träden även om jag lätt kunnat vara med och skapat detta, visst?


Nu när det är lite snö ute är det hur kul som helst att komma ut, dock var det inte alls lika roligt när det regnade så mycket. Alltså var det dags för mig att visa Max mina sista knep. När matte går till hallen och säger att vi ska ut, måste jag visa med en tydlig protsest att jag inte tänker följa med så länge det regnar. Då sätter jag mig på mattan med ryggen emot matte så att hon ska förstå att jag inte tänker följa med. Nu har jag lärt Max precis samma sak. Det är bra att vara två mot en.

Matte säger att det nog är bra att Max är på hemväg imorgon för annars skulle jag ha förvandlat honom helt och hållet till en manlig Laika.   


Kolla på detta också, vi har varsin plats i soffan också:


Jo, nog kommer det allt bli tomt här utan honom, men samtidigt får jag ju tillbaka min egna borg precis så som jag är van att ha den. Nu kommer ju jag och Max att fortsätta träffas på promenader tror jag bestämt så detta kommer inte bli ett farväl, bara ett "vi ses igen".


Nu ska matte baka pepparkakor så jag tror nog att jag ska hålla koll i köket ifall det trillar ner något på golvet :)


Ha en härlig helg allesammans och en trevlig andra advent.

Massor med nospussar till er :)




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards