laikagumman

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Laika - 13 december 2013 20:45

Lucia och fredag den 13:e... Jag har varken varit lucia eller haft otur. Snarare har jag sluppit kliande glitter i håret och haft mer tur än otur. Det har till exempel inte regnat idag och det om något kan väl klassas som tur? Jag har fått gå på långprommis och jag har fått hämta hem matte från jobbet, vi har åkt till min affär och handlat godis. Där blev jag bjuden på godis, eller rättare sagt tog jag för mig men dom sa att dom bjöd på det, hihi. Som kakan i magen fick jag också äta hamburage till middag. Bara en massa tur och härligheter :)


Något lite jobbigt däremot är att julgranen är framme hos oss nu och under den har det börjat samlas lite klappar. Jag vaktar dom väldigt noga. Igår vaktade jag dom så noga att jag blev tvungen att kolla så att de höll bra inslagnings-klass, vilket det ena paketet inte gjorde för pappret lossnade ju hur lätt som helst. Matte fick bakläxa. Vilken tur att jag fanns där och kunde hjälpa henne att slå in paketet på nytt, den här gången mindre lätt-lossnat med pappret.


De där paketen som luktar så gott finns det inga utav än, men håller jag tassarna så kommer det nog ett och ett annat sådant. Tror jag ska ligga och hålla lite koll. Det gäller ju att vara förberedd. Rätt vad det är, så är det ju julafton, hihi.


En trevlig helg på er alla :)

Nospussar på er. 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards