laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Morgontrött

Av Laika - 12 augusti 2014 19:25

Jag låg och sov i mattes och husses säng precis hela natten och på morgonen när matte väckte mig bytte jag bara sovplats från sängen till min egna bädd. Klockan må vara åtta, halv nio på morgonen när jag väcks men när min laika-klocka inte ringer förrän tidigast halv tio är det vääääldigt jobbigt att gå upp redan vid åtta.

ZZzzzz...

Nu hade jag turen att få vara hemma med husse idag så jag fick sova vidare eftersom det var min önskan, hihi. Mattes önskan om detsamma blev dock inte uppfylld, så hon fick allt hasa sig till jobbet.


Dagen gick fort för oss alla och nu är matte hemma igen. Precis där hon ska vara, nära mig. Till middag blev jag bjuden på rå köttfärs med morötter, så nu sjunger min mage glädjesånger. Snart ska vi ge oss ut på vår långa kvällsrunda, vilket håll vi går åt idag återstår att se.


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

12 augusti 2014 20:48

Det är gott att bara byta säng så men ännu bättre att slippa bli väckt förrän vår egen inre klocka ringer eller blåsan.
Jag fick bytt säng klockan 06, för tidigt!
Det är svårt att bestämma i förväg var man ska gå för det är andra dofter som avgör det, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 augusti 2014 19:31

Klockan sex på morgonen är verkligen för tidigt, men man anpassar sig va. Även fast jag har svårt att se hur jag skulle kunna anpassa mig till det, hihi. Vilken tur att jag antagligen slipper det också, hihi.

 
Ludde

Ludde

13 augusti 2014 01:50

Åh så skönt med sovmorgon! Det ska jag kanske ta "senare idag" för jag blev tvungen att väcka hussen nu för att gå ut i trädgården. Det blev liksom lite bråttom hehe... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 augusti 2014 19:27

Aj aj, sådana där panikaktiga bråttomrundor är inte helt mysigt. Hoppas du inte behövde fler än en.

 
Melody

Melody

13 augusti 2014 20:34

Sovmorgon till klockan tio har jag aldrig haft! Matte är morgonpigg och om vi inte har varit på morgonpromenad klockan 9, då gnäller hon om att halva dagen gått innan vi kommer ut!
Du har det allt rätt bra du!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

13 augusti 2014 21:25

Fast vi å andra sidan är nog uppe lite senare om kvällarna så vår dag blir lång till slut den också :) Fast kanske är det snarare kvällen som blir lång ;)

 
Kasper

Kasper

14 augusti 2014 00:32

När jag läser om dina sovvanor och sovönskemål så undrar jag om inte du och min matte är släkt.
Jag är inte alls sån, men tvingas anpassa mig för husfridens skull. ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

14 augusti 2014 22:51

Hihi, här anpassas det efter mig :D På helgerna när vi inte har vidare brått nånstans så väntar matte och husse snällt på mig tills jag vaknat, oftast dryga timmen efter dom ;)

 
Kim

Kim

14 augusti 2014 11:53

Skönt med lugn och ro. Din husse och du är som min husse - gillar att sova.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

14 augusti 2014 22:49

Ja, inte ska man skynda sig iväg här i livet ;) Vi tar allt med ro och långa sovmorgnar hör absolut till.

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

14 augusti 2014 15:46

Skönt att få sova ut. Rå köttfärs? Är det någon ny sorts diet?

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

14 augusti 2014 22:49

Jag äter allt :D Rått kött och tillagat kött, fisk, kyckling, pannkakor, paj, lasagne...ja, jag kan fortsätta i all evighet tror jag, hihi. Omväxling är livet!

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

14 augusti 2014 16:09

Vilken tur du hade som fick sovmorgon! Stackars matte som var tvungen att ge sig iväg, vår matte känner stor sympkatti för henne :-) <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

14 augusti 2014 22:46

Min matte tackar för all sympati :) men snart ser hon äntligen slutet på veckan hälsar hon. Jag tycker det ska bli riktigt skönt, för då kan vi leka och mysa hela helgen.

 
Edith

Edith

16 augusti 2014 07:57

Vad härligt det ser ut när du sover. Visst är det skönt när man får slumra en liten stund extra. Det där med rå köttfärs låter mumsigt. Det ska jag prata med matte om. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

16 augusti 2014 12:54

Slumra till då och då är verkligen härligt :)
Ta du absolut upp det där med köttfärsen, hihi. Sååå gottigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards