laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Jag hör inget, tralla la la la...

Av Laika - 19 augusti 2014 16:23

Idag vaknade vi pigga och redo för att gå ut på en promenad i skogen, men så regnade förmiddagen bort. Vi åkte istället till tygaffären och köpte hem tyg till sittdynan och till korgarna i hallen. Helt plötsligt upphörde regnet och molnen skingrades. Då skyndade vi ut.


Vi valde skogen där man måste passera hästgården. Jag kollade efter hästen som alltid brukar vara ute i sin hage, men jag kunde inte se honom hur jag än försökte titta åt alla håll!


Men där stod han ju. Ogräset eller ska jag kanske säga grönskan, hade vuxit upp så högt att jag hade svårt att se honom.


Vi fortsatte in i skogen och jag valde att vika av vid en spännande stig och dra med mig både husse och matte. Här har vi precis kommit ut på grusvägen igen. Den snåriga stigen är precis bakom mig, knappt synbar.

Vi traskade på och trots att promenaden blev både lång och spännande så träffade vi inte på en endaste kompis. Till slut tröttnade jag. Vid det laget hade matte kopplat loss mig och jag genade en stig och sprang hemåt igen, vände mig om och tittade ifall matte och husse tog följe och sedan sprang jag vidare. Matte ropade åt mig att stanna men till en början ville jag inte lyssna. Alltid roligt att retas lite. Jag låtsades om att jag inte hörde när matte ropade. Förvisso har jag börjat höra lite sämre men den här gången ville jag bara inte höra, hihi. Sen började matte inte låta så glad på mig så då stannade jag och väntade in henne så hon fick koppla mig igen. Promenaden hem påbörjades alltså. Jag gick jättefint i kopplet, som en kompensation för att jag inte lyssnat på matte. Men hotet från henne kvarstår tydligen, att jag kanske inte mer bör kopplas lös om det är så att jag inte hör när hon kallar.


Nåväl, allt det glömdes bort när vi kom in igen efter en timme i skogen och matte serverade mig en torkad kycklinggodis. Från kyckling till lamm, för det är precis det jag ska få till middag ikväll, lamm med potatis och morötter. Mums! 


Förresten måste jag ju berätta att den här lille katten tog följe igår kväll när vi gick vår promenad. Absolut inte långt, men en liten bit och det räknas ju som att ta följe då, visst? Matte hade inte fyllt på sina fickor som jag önskat, men kanske till ikväll. Jag har ju trots allt kattgodis hemma som vi kan dela på :D Nu längtar jag både till middag och kvällspromenad.


Nospussar!

 
 
Melody

Melody

19 augusti 2014 19:05

Det händer att jag också slår dövörat till, men det är inte så ofta för jag
vill vara precis där min matte är! Däremot så brukar matte höra
dåligt när Shakira och jag står vid bänken och talar om att hon ska
öppna locket till godisburken! Selektiv hörsel, kanske man skulle kunna
kalla det för!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

19 augusti 2014 19:12

Selektiv hörsel är nog den bästa hörseln man kan ha :D

 
Aamor

Aamor

19 augusti 2014 20:18

Klart att även en liten bit räknas som om ni hade följe - tycker jag i alla fall.
Äh det
R bra att slå dövörat till ibland men våra tvåbenta är så rädda när vi inte lyssnar för tänk om nått händer osv men vi har rätt bra koll själv, hihi. Matte håller inte alls med för hon vet hur min "hörsel" är så ja jag får nöja mig med att ha koppel på.
Hoppas maten smakade gott men det tror jag nog.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

19 augusti 2014 21:44

Maten smakade verkligen riktigt smarrigt :D Hade absolut kunnat äta mer men som vanligt är matte allt lite snål med uppläggningen ;)

 
Kasper

Kasper

19 augusti 2014 21:53

Jag är ju nästan alltid lös, och nästan alltid hör jag när matte ropar, ja, faktiskt nästan alltid. Men hon är lurig. Har jag inte koll på henne så vänder hon och går åt fel håll eller gömmer sig.
Trevlig liten kissekatt det där, och absolut att en liten bit räknas som följe. Självklart!
KÄNN DIG STOLT!
(Mina katter t.ex skulle aldrig slå följe med någon annan än mig och matte!)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 augusti 2014 23:06

Min matte har både vänt och försvunnit men vet du Kasper? Jag vet ju var jag bor nånstans och skulle inte matte hitta hem så kan jag ju alltid nosa upp henne igen, så jag är inte särskilt orolig om jag inte ser henne när jag är ute och går. Jobbigt tycker matte som önskade att jag kanske skulle vara liiiite mindre självsäker, hihi.

 
Ludde

Ludde

19 augusti 2014 23:27

Vilken otur att ni inte träffade någon på promenaden fast ni träffade i alla fall hästen som gömt sig bakom ogräset. Jag brukar alltid hålla mig inom synhåll när vi går på promenader men när dom plockar svamp brukar jag kuta runt lite på egen tass. Det är ju ganska lätt att hitta dom när jag kommer tillbaks. Du får allt kolla mattens fickor när ni går ut så du kan bjuda din kattkompis på lite godis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 augusti 2014 19:56

Min matte säger att jag ätit upp alla kattgodisar med laxsmak som jag har hemma, så vi måste först köpa nya. Hur i all sin dar kunde dom bli uppätna så fort? Undrar om inte matte också tycker att dom smakar smaskens ;)

 
Edith

Edith

20 augusti 2014 07:01

Ibland måste man faktiskt slå dövörat till. Särskilt när matten tjatar som hon ibland kan göra. En av mattes gamla collieflickor blev döv när hon var 11 år. Då fick matten klappa i händerna för att få uppmärksamhet och sen hade hon något slags teckenspråk som funkade ganska bra.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

20 augusti 2014 19:54

Jag har tecken samtidigt som matte säger tex sitt, ligg osv. Så skulle dövörat slå till på fullaste allvar så kommer jag klara det alldeles utmärkt ändå, det tummar och tassar båda matte, husse och jag på :D

 
Kim

Kim

20 augusti 2014 13:09

Jamen, inte undra på att hästen inte syns, den är ju rysligt liten. Så liten att jag nog skulle benämna den "ponny" ;-).
Tänk att min matte är också så noga med att jag ska komma på momangen. Fasligt tjat! Du har helt enkelt utvecklat en "selektiv hörsel" med ålderns rätt.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

20 augusti 2014 19:51

Hihi, visst är det en liten en. Jaså, så du råkar också ut med det där att bli inkallad på momangen. Mycket tjat blir det ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

21 augusti 2014 16:18

Hihi, vi brukar jätteofta slå dövörat till - det är faktiskt något av en kattlig specialitet, åtminstone säger matte det, när hon blir trött på att vi aldrig lyssnar. Vi lyssnar ibland, men bara när vi själva vill, så är det med oss katter :-) Men hundar brukar vara bättre på att lyssna, så din matte blev nog förvånad när du plötsligt blev döv :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 augusti 2014 11:56

Jag kanske håller på att förvandlas till en katt ;) och katter som är så trevliga så kan jag säga att det inte gör mig något alls :)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

21 augusti 2014 17:28

Hästar är oerhört intressanta. Hjo-Hjo vänder sig om, sätter sig ner, och betraktar de stora hundarna. Mysko.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

22 augusti 2014 11:54

Men visst är dom lite spännande att titta på :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

24 augusti 2014 10:59

Hihihi, selektiv hörsel ja! Matte kallar mig för Bella Dövöra ibland. Inte så lite fräckt, va? Ska hon säga om dövöra som typ aldrig hör när jag sitter framför mitt godisskåp och skäller.

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

25 augusti 2014 21:03

Men...inte säger man väl så till nån som är så söt som du :) Undrar vad du kallar din matte, hihi. Min brukar inte heller höra mitt gnäll när jag sitter vid mitt godisskåp. Mycket dåligt ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards