laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2014

SKOGEN :)

Av Laika - 17 oktober 2014 15:15

Jaaaa, vi kom ut i skogen idag. Solen till och med sken en stund mitt på dagen. Vilken lycka!


När vi kom in bestämde vi oss för att vila lite, matte kände sig frusen och jag var trött men väldigt belåten. Jag frågade om inte matte kunde starta laptopen så att jag kunde berätta för er att det inte regnat idag och att jag kom ut i skogen.

"Åhh, matte...hur länge måste man vänta innan datorn kommer igång..."

Så...nu äntligen vaknade datorn till liv. Det gick ju ganska fort.


Vid lunchtid tog vi alltså på oss för att gå ut. Solen sken så matte frågade om vi skulle passa på att ge skogen ett försök. Det gjorde vi. Jag blev så glad och sprang hit och dit, med så utsträckt koppel som det bara gick. Mattes arm blev också en del av det utsträckta kopplet, hihi. Hon kopplade lös mig och då fick jag världens springfnatt. Jag dundrade fram så fort att hela marken vibrerade och matte fick svårt att hålla kameran stilla, så nu bjuder vi på en rolig men ack så suddig bild på min framfart. Ser ni glädjen i mitt tokspring?

Måste också bjuda på en lite mer tydlig bild, för matte lyckades ändå få ett bra foto. Jag gav ju henne typ tusen chanser så konstigt vore det väl om hon inte hade fått åtminstone en bra bild.

    
Husse följde också med på vår promenad och vid en korsning i skogen så bara försvann han. Matte sa att jag skulle leta rätt på honom så jag for genom skogen och ut på den andra stigen, och där var ju husse. Vi blev lika glada både han och jag. Sedan fick jag springa tillbaka för att säga till matte att hon skulle följa med mig för att jag hittat husse. Det blev mycket spring i skogen som ni förstår och när vi till slut började närma oss slutet på skogen ville jag inte bli kopplad. Jag busade ordentligt med både matte och husse som stod där och kallade på mig. Jag sprang fram till dom och sedan sprang jag iväg i världens fart igen. Gjorde så tre gånger men sedan blev matte lite arg och sa att det räckte nu. Jag som inte alls var klar med springandet men jag fick väl lov att stanna och vänta in matte och husse då.

Vi gick förbi hästarna på hemvägen och förbi min å. När vi kom in igen kände jag ju att jag faktsikt blev lite trött efter vår skogsrunda... lite trött men väldigt belåten. Äntligen fick vi en dag där det inte kom en endaste droppe regn. 


Massor med glada nospussar på er!


 
 
Aamor

Aamor

17 oktober 2014 20:10

vilka härliga bilder du visar, suddigt eller inte så ser man verkligen glädjen och "tokerierna", hihi!
Skönt att ni slapp bli blöta.
Det är svårt att veta eller kanske vilja sluta ha kul när det just är det man har - störtkul!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 oktober 2014 20:21

Ja, vi hade redan varit ute och gått nästan fyra kilometer när vi skulle runda av, så egentligen borde jag varit ganska nöjd där men jag fick ju ta igen en hel regnig dags spring i benen så jag hade ju kunnat gå dubbelt så mycket idag ;)

 
Melody

Melody

17 oktober 2014 20:40

Vilken underbar promenad du fick i skogen! Själv fick jag mest åka bil idag, men
det var det värt för att få en lång kvällspromenad på torra vägar!
Önskar Er en härlig helg utan regn!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

17 oktober 2014 20:54

Ja, i nuläget när det nästan regnar hela tiden så skulle jag också kunnat åka nästan hur långt som helst bara för att få gå på torra land :) Men idag hade vi ju tur :D

 
Ludde

Ludde

18 oktober 2014 00:39

Så skönt att du fick komma ut och tokspringa lite i skogen. Det blir ju lätt så när man slipper kopplet en stund... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 oktober 2014 11:34

Ja, oj så roligt jag hade :) Jag sprang och lekte så mycket att jag behövde massor med mat på kvällen, hihi.

 
Kasper

Kasper

19 oktober 2014 13:11

Jo, nog syns glädjen alltid, där du dundrar fram i minst hundra knyck... :D
När man har riktigt skoj så känns ju inte den där tröttheten alls - bra förresten att du fick igång laptopen så att jag fick veta hur du hade det på skogsturen. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

19 oktober 2014 14:11

:) Ja, det måste varit minst hundra knyck ;) Och tur var det att vi kom ut i skogen för nu regnar det igen. Får busa inomhus istället, fast där kommer jag förstås inte upp i hundra knyck.

 
Edith

Edith

19 oktober 2014 15:17

Det var fina bilder på dig Laika. Du verkligen flyger fram. Klart man inte vill bli kopplad när man har så där kul!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

19 oktober 2014 17:58

Tack :D Det var skönt att få springa av sig så mycket :)

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

19 oktober 2014 20:26

Talande bild trots suddet. När jag sätter mig vid datorn, mitt på dagen, tycker Hjo-Hjo att jag är dödtrist och drar mig i ärmen. Ger sig inte.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

19 oktober 2014 22:09

Aktiviteter ska det vara :D Ja, förutom när jag ligger och sover som bäst :)

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

20 oktober 2014 17:13

Åh, vilka fantastiskt fina bilder på dig! Både den vid datorn och utetassbilderna, man rikigt känner hur lycklig du var över att solen sken!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

20 oktober 2014 19:32

Hihi tack :) Det var en solig dag och den var jag mycket glad över, nu busar jag inne och springer snabba rundor ute i regnet.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

20 oktober 2014 21:08

Vilka härliga bilder på en busig "tant". Är ni säkra på att du är 14 år??? Mer som en valpis enligt bilderna *fniss*

Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

22 oktober 2014 19:00

Hihi, tanten här är redan 15 år, dryga halvåret kvar till 16 :) Men inte syns det heller ;)

 
Ingen bild

Alexander Lindblom

21 oktober 2014 22:38

Tjena Laika och Matte!

Jag tycker din blogg är riktigt fin!

Min klient är intresserad att samarbeta med Sveriges bästa hundbloggare så snälla, maila mig om du är intresserad på alexanderJlindblom@gmail.com

Varma hälsningar,
Alex

Laika

22 oktober 2014 19:02

Så trevligt att ni gillar bloggen :D Jag tycker själv att den är ganska trevlig, mest för att jag har så trevliga bloggvänner vars sidor jag kan besöka :D

 
Kim

Kim

21 oktober 2014 22:52

Tänk att inte din matte förstår att uppskatta all motion, som du ger henne. Hon borde vara glad att du rastar henne och husse ordentligt.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

22 oktober 2014 19:04

Ja man kan ju ställa sig frågan om vem som egentligen är äldst av oss, ja om man räknar om mina år till människoår vill säga. Får nog ut och skogsträna med henne imorgon igen, hon måste ju få upp flåset stackarn ;)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

26 oktober 2014 18:30

Allra, allra sötaste Laika. Du gör dig så fint på bild. Riktigt fotogenic, eller va det heter:) Ingen tvekan om att det syns hur härligt du har det när du kutar runt i 100 kilometer i timman!

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

26 oktober 2014 18:49

Hihi, att springa i skogen är underbart :D 100 kilometer i timmen är nog ganska nära min hastighet, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards