laikagumman

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2014

Inte mig själv...

Av Laika - 31 oktober 2014 19:04

Igår var matte ledig med mig. Då tänkte vi gå ut på långpromenad men efter kanske tio minuter bestämde jag mig för att jag inte ville gå mer. Inte för att vara envis, utan mer för att jag nog inte känner mig helt kry. Jag slog av på tempot helt och började gå passgång. Till slut tog matte upp mig och bar in mig igen.


Jag skakade lite och tyckte så oerhört synd om mig. Det gjorde matte också för hon blev lite rädd att pigga jag helt plötsligt inte var på humör. Hon bäddade ner mig i sängen för att värma upp mig. Så här somnade jag sedan och sov gott i två timmar.

När jag vaknade klämde och kände matte på mig, men hon hittade inget konstigt.

Vi tog korta rundor resten av dagen och det gick ju ganska bra. För säkerhetsskull ringdes veterinären och nu har jag hot om veterinärbesök på måndag om jag inte blir som vanligt igen innan dess. Suck alltså.


Idag var jag hemma med husse och tänkte att jag skulle visa mig från min bästa sida för att slippa veterinären, men det gick bara ett litet tag. Sedan började jag med min passgång ute igen och till sist ville jag helst inte gå alls. När matte kom hem klämde och kände hon på mig igen och upptäckte att jag nog är lite svullen på vänster framben och upp mot min skuldra. Matte berättade att jag kanske fått en sträckning, muskelinflammation eller liknande. Ja, i alla fall så hoppas vi att det är något sådant om man nu ska sålla i allt annat det kan vara.


Jag får ligga varmt hela tiden, och går vi ut tar vi på min vinterkappa för att jag inte ska bli kall.

Solen sken förresten idag. Lite gräsrull är aldrig fel då, oavsett vilken form jag befinner mig i.

 
Men vet ni förresten? Jag är lika hungrig som vanligt, hihi. Inget fel där inte. Jag fick egen Laika-husman till middag idag, lammfärs med morötter och ris. Mums i magen lilla.


Hoppas ni får en härlig helg. Vi ska ta det väldigt lugnt, det vet vi med säkerhet. Inne får jag nog hålla värmen med mattes och husses duntäcken, hihi. Får nog låna mattes vetekudde som hon kan värma på också. Kanske blir jag mig själv igen...innan måndag helst om jag får bestämma.


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

31 oktober 2014 20:12

Lilla söta du, hoppas att du snart känner dig bra igen. Ta det lugnt och ät god mat, har jag ont så äter jag inget alls men med mig är det inte så konstigt för mat är ju inget högprioriterat för mig.
Var rädd om dig och låt matte och husse pyssla om dig ordentligt så hoppas vi att du slipper vetten.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

31 oktober 2014 20:39

Jo, vi försöker intala oss att det kanske inte är så jätteallvarligt med tanke på att jag ju äter och dricker som jag ska. Vi får se vad som händer under helgen men en sak vet jag, och det är att matte och husse pysslar om mig precis så mycket som jag vill :D

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

31 oktober 2014 20:19

Hoppas att det inte är nåt allvarligt, men det är klokt att besöka vettisen för säkerhets skull. Var rädd om dig, ta det lugnt i helgen å hälsa matte.

Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

31 oktober 2014 20:41

Visst är det klokt att besöka vettisen men jag gillar ju inte vettisen något mer. Fast nu är det förstås länge sedan jag var där, kanske går det lättare på måndag i sådant fall.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

1 november 2014 08:05

Men lilla gumman! Vad är det vi läser? Ta det nu lugnt och krya på dig jättemycket!

Många nospussar från
BELLA med Matte

http://Bellas dogblogg

Laika

1 november 2014 10:53

Ja, jag vilar mycket. Det ser matte och husse till. Morgonrundan idag blev en kort en, mycket i och för sig beroende på att det regnade och jag inte ville gå, hihi.

 
Ludde

Ludde

1 november 2014 15:57

Vi får hoppas att det är något som går över fort! Det låter hoppfullt med att du är både hungrig och gräsrullar så jag håller tassarna för att du bara behöver vila dig i form. Helst insvept i duntäcken förstås... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

1 november 2014 17:52

Vi håller med dig och hoppas på det bästa. Idag har det regnat så vi har verkligen myst extra mycket inne, men både massage och värme.

 
Kasper

Kasper

2 november 2014 01:14

Men oh, lilla Laikagumman, så ledsna vi blev nu då, vi har inte hunnit hälsa på hos kompisarna på ett par dagar!
Men nu håller vi alla tassar och tummar och svansar vi har!!!
Vettar är verkligen inte roliga att ha att göra med, men det brukar bli bra efteråt. Jag är ju rätt van numera.
Lilla gumman, nu tänker vi på både dej och din matte och husse!
/Kasper, matten, Maxi, Filip och Myse

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

2 november 2014 12:14

Tack för omtanken. Idag känns det mycket bättre. Jag har haft mer tempo och kanske till och med så pass att jag är mig själv igen. Men vi vågar inte hoppas för mycket med tanke på att vi ju tar det så lugnt på promenaderna.

 
Melody

Melody

2 november 2014 07:13

Lilla gumman hoppas du känner dig bättre idag!
Klok matte och husse du har som håller dig varm och ger dig favoritmaten!
En massa krya på dig pussar från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

2 november 2014 12:12

Vi tror att jag är helt kry idag. Nu går vi inte så långa rundor men vi testade en liiite längre i alla fall och jag sprang på precis som vanligt :)

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

3 november 2014 11:30

Hur står det till idag? Det där passgångandet får du lägga av med! Kanske är det riktigt bra idag - det får vi verkligen hoppas. Annars är nog ett besök hos veterinären att föredra.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

3 november 2014 14:06

Det är tack och lov bra idag och med ett samtal till veterinären så behövde jag inte komma in idag, tjoho. Men lugna och korta promenader veckan ut är att föredra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards