laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Söndagsmys...

Av Laika - 7 oktober 2012 13:58

När solen skiner så passar vi på att vara ute lite extra mycket. Både jag och matte gillar att solen fortfarande värmer. Därför satte vi oss ner ett slag när vi var ute på promenad och njöt av värmen. Vindarna var dock ganska kalla så vi började röra på oss igen ganska så snart. Men jag hade bra utsikt där jag satt fast då hände det så klart inget vidare spännande, inga kompisar som passerade eller något, typiskt!


Vi tog en runda till skogen och kollade läget. Det börjar bli riktigt mjukt att springa omkring där nu när löven börjar falla ner. Dock faller även mycket barr ner på marken och dom är inte alltid lika trevliga att trampa på. Ibland hamnar dom liksom på sniskan och sticker mig på trampdynorna eller så fastnar dom mellan trampdynorna. Den här gången fastnade den mellan. Matte fick hjälpa mig att få bort barret för den skulle envist trilskas med mig.


Husse har jobbat idag och på morgonen tog han fram sin vinterjacka. Fast när han tittade på termometern såg han  att det faktiskt inte var så kallt ute så han la jackan på sängen innan han sa hej då till oss och så glömde han den där. Vilket ödestigert misstag han gjorde för nu har jag lagt beslag på den jackan. Vilken värme man kan få upp i den, mycket imponerande. Här kan jag ligga hela dagen och ha söndagsmys, ja om vi inte ska ut på en kul promenad förstås. 

    



 
 
Aamor

Aamor

7 oktober 2012 18:28

Klart jackan är mysig, varm och så luktar den husse ju!
Synd att inget spännande hände när du satt högt och hade koll.
Ja fallande löv - jätteroliga att hoppa i men matte påstår att jag är en lövmagnet och så släpper alla så fort jag kommer in så matte tror vi har träd här inne också, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 oktober 2012 20:33

Hihi, lövmagnet :) Jag förstår dig, jag är en sandmagnet, fast det är nog alla vovvar mer eller mindre. Men du klär säkert jättebra med lite löv i pälsen :D

 
Kasper

Kasper

8 oktober 2012 00:14

Jag sitter här och blir faktiskt SUR på det där barret som envisades med att bråka med dig!!
Sånt GÖR man bara inte, om man är ett vänligt barr!!!
Nosgos på dig, Sötislaika!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 oktober 2012 13:43

Då var vi två som var sura på barret ;) Tänk att det finns så många snälla barr och så ska det tvunget finnas någon sådan som bara ska envisas och vara elak.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards