laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2012

Jag flyger fram!

Av Laika - 8 oktober 2012 13:43

Jag var jättelycklig när jag kom ut idag, solen sken igen. Nu har den visat sig tre dagar i sträck, kan ni tänka. Hoppas resten av hösten blir likadan, vi har haft nog av regntråk tycker jag. Matte skulle jobba idag, men blev ledig för hon ska jobba helg istället så vi passade på att gå skogspromenaden som leder förbi hästgården. Till och med hästarna verkade trivas ute i solen.


Vi lunkade på och jag sprang fram och tillbaka, kors och tvärs för att nosa och kolla läget.


Till och från fick jag lite springfnatt. När vi kom ut ur skogen och närmade oss ängen tog det bara fart i benen och jag for iväg, det kändes som om jag flög fram. Det gick så fort, vilken härlig känsla. Undrar om jag kan börja flyga om jag tränar mina öron rätt?!

     




 
 
Aamor

Aamor

8 oktober 2012 18:40

Du får öva lite till innan du lyfter och kanske odla lite mer hår på öronen, hihi!
Härligt med sol, vi har haft både sol och regn isch för det sista!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 oktober 2012 19:23

Ja, jag kanske får göra ett försök :D Matte säger att det ska regna här imorgon, hoppas hon har fel annars vet jag en som kommer att ha en innedag!

 
Kaspers matte

Kaspers matte

8 oktober 2012 22:29

Visst har det varit en härligt solig dag, tänk, tredje på raken! Men i morgon ska det regna hos mig också.
Du har också såna där fina flygaröron - verkar som om det nästan BARA är jag som inte har såna!
Jag har för all del en attans yvig svans, men med den kan man ju inte flyga. :(

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

9 oktober 2012 19:45

Fast Kasper, du ser ju ut att simma som en gud. Du flyter så bra med din päls att du säkert skulle kunna slå hundrekord i simning. Det är inte illa det :)

 
Ludde

Ludde

9 oktober 2012 21:45

Jag tycker dina öron ser helt perfekta ut! Med lite träning så kan du nog flaxa iväg riktigt långt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

9 oktober 2012 22:40

Tack Ludde, ja jag tror nog att mina öron är flygdugliga :D

 
Edith

Edith

10 oktober 2012 13:25

Dina öron ser verkligen häftiga ut. Det kommer inte att dröja länge innan du lyfter. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

Laika

10 oktober 2012 16:53

Hihi, tack Edith :) Jag tränar för fullt :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards