laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Lördag!

Av Laika - 17 november 2012 18:07

Helger är bara för bra, det är då jag är prinsessan på ärten alldeles extra mycket. Jag får alltid god mat, godis och roliga promenader och kel. Det får jag väl förvisso varje dag men det slår ju ändå inte när alla är samlade en helg som denna.


Matte försvann ut i köket och efter en stund kände jag nog minsann att det luktade något gottigt där ute. När man känner sådana dofter är det bäst att gå och sällskapa i köket så man inte missar något. Är man lite kort i rocken så får man räta lite på sig så att man kan se bättre.


Matte stod och grejade lite och sa sedan till mig att det skulle bli rostbiff till middag. 

-Va? Rostbiff matte, sa du rostbiff?


Så snart jag hade fått bekräftat att det skulle bli rostbiff till middag dansade jag en liten glädjedans och hoppades att matte skulle bjuda på några smakbitar innan middagen. Det fick jag, så nu ska jag bara ligga och suktas mer och vänta på att middagen blir klar. Mums!

    


 
 
Kasper

Kasper

17 november 2012 22:10

Ah - rostbiff! MUMS!!!
Tror du fick smaka rätt mycket - det MÅSTE du ha fått så både söt och dansant som du är!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 november 2012 23:04

:D Ja, visst fick jag både smaka under matlagningen men även när maten var klar. Då fick jag en ordentlig portion, dock hade jag väl säkert kunnat äta mer, men matte sa att det var bra så. Det stämde nog ganska bra det matte sa för inte ens efterrätten fick plats idag :)

 
Aamor

Aamor

17 november 2012 22:29

Laika Laika, du är ju för söt!
Man kan nästan se dig dregla över maten men sommden fina dam du är gör du inte det ;)
Ingen dålig middag, hoppas du fick mycket!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 november 2012 23:02

Hihi, jadå jag fick en ordentlig portion till middag. Blev mätt och belåten, tiggde godis till efterrätt men orkade inte äta upp den, så nu ligger den på mattan och väntar på... tjaa, kanske natthungern ;)

 
Ludde

Ludde

17 november 2012 23:36

Du klarar dig ju riktigt bra i köket fast du inte har lika långa styltor som jag! Rostbiff går inte av för hackor det! Vem kan motstå en köksdans från någon så söt som du??? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 november 2012 15:57

Jo tack, jag klarar mig nog helt okej trots allt, fast avundsjukan på att inte ha lika långa ben som du har ju funnits där. Ibland räcker det liksom inte att man bara TROR att man är en stor hund ;)

 
Melody

Melody

19 november 2012 19:05

Jag har tipsat matte om rostbiff, men hon verkar inte vilja förstå.
Hon är bra trist som serverar torrfoder till min frukost, lunch och kvällsmat.
Hoppas det tar slut i den påsen någon gång...
Puss från Melody

http://www.Melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

19 november 2012 19:19

Nää fy för torrfoder säger jag. Här blir det bojkott om sådan mat dyker upp. Okej, jag kan ju äta under stor protest så sådant brukar matte ge mig som godis ibland. Annars får jag husmanskost och ibland blöt hundmat. Mycket mer kalas över det tycker jag. Hoppas verkligen att din torrfoderpåse tar slut snart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards