laikagumman

Alla inlägg den 18 juni 2012

Av Laika - 18 juni 2012 15:04

Jag var lite tveksam att gå ut i förmiddags med tanke på gårdagens hällregn. Men när vi väl kom ut sken solen så då var det väl ingen fara. Vi började gå lite och när jag kom fram till en bra gräsmatta gåvägrade jag. Matte drog och drog och sa till mig att jag skulle komma men nähä, jag ville sola... Hopplösa matte som inte förstår att jag ju bara vill ligga ute i gräset hela dagen och sola, gräsrulla och äta gottis.



Japp, skönt var det i solen. Så skönt att en gräsrullning satt på sin plats.

  


När jag kände att jag var klar med mitt bestämde jag mig för att jag kunde följa med på lite promenad men jag visade vart vi skulle gå. Vi hamnade till slut i skogen och skulle gå en stig som vi aldrig förr har gått. Visst ser det spännande ut?

 


Efter en stund kom vi fram till en skylt där det stod naturreservat. Vi bestämde oss för att gå där men inte sa matte till mig att det skulle komma att se ut som rena djungeln där inne i sumpskogen.



Det var rejält blött och lerigt på sina ställen. Jag sjönk ner ända till midjan i lera på ett ställe, men jag älskar ju att vara i skogen så det bekom inte mig lika mycket som matte som undrade om jag kunde komma upp själv eller om hon behövde hjälpa till. Jag klarade mig själv, sprang vidare längs med stigen som var riktigt snårig för det mesta.

Sen tog det stopp....

   

Massor av vatten och ingenstans att gå. Stigen ledde rakt ner i vattnet och vi försökte hitta någonstans att komma över men det gick inte alls. Jag vadade ner i vattnet men fick nästan börja simma för att det var så djupt, så utan val fick vi börja gå tillbaka den väg som vi kom. Jag hade hur roligt som helst.


Väl hemma fick jag duscha av mig och sedan blev det bädden och där sov jag gott i några timmar. Skönt.




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards