laikagumman

Alla inlägg den 1 oktober 2015

Av Laika - 1 oktober 2015 19:01

Att sova på husses sida om sängen är ett perfekt samspel. Lägger jag mig tätt intill husses ben och sträcker lite på mig så flyttar han snällt ut en bit. Flyttar jag efter och gör samma sak så gör han i sin tur samma sak. Det leder som ni förstår till, en massa sängplats för mig. Jag gillar att sträcka ut mig när jag sover. Husse får väl kanske inte så mycket sängplats till slut men då brukar han ta upp mig till sin famn och så gosar vi ihop oss och somnar om.


Med matte däremot... det är ju trevligt att sova nära henne också, trodde jag. Kryper jag nära brer hon ut sig mer, så att jag blir den som inte får någon plats. Därför är det bästa att lägga sig uppe vid mattes huvud för där finns inga ben som knuffar mig åt sidan.


Matte vänder och vrider på sig ganska mycket också när hon sover, medan husse ligger still. Jag tror jag vet på vilken sida av sängen jag ska sova på även i fortsättningen. Ni kan väl förstå varför jag ligger kvar här in på morgonkvisten, bredvid mattes huvudkudde och sover, soooover och sooooover. Vem orkar vakna tidigt på morgonen och ge sig ut när man knappt fått sova för att matte bökar så om nätterna.

Som tur är har jag fått vara hemma med husse idag även om vi följde med matte på promenad när hon gick. Husse har fått ta hand om mig och gosa med mig. Mitt i allt blev jag dessutom illamående och kräktes två gånger. Skulle inte förvåna mig om det var för min totala utmattning och brist på nattsömn, hihi. I natt sover jag vid husses ben i alla fall.


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards