laikagumman

Alla inlägg den 22 oktober 2015

Av Laika - 22 oktober 2015 20:38

Ledig vecka ja, men bara lugn och ro är här då inte. Det som hänt hemmavid är att det sågats och bankats, jag har spridit ut sågspån så gott jag kunnat medan matte försökt städa upp efter mig. Resultatet blev ett nytt golv i lägenheten och det gamla slitna är nu ett minne blott. Det nya golvet är ett ekparkettgolv och det gamla var vanlig sån plastmatta. Det låter mycket roligare när jag tassar runt på detta nya golv, speciellt så hörs det ganska mycket mer. Det har jag låtit matte och husse erfara i natt, hihi. Jag hade svårt att sova och kom inte till ro alls. Jag gick fram och tillbaka på parketten och drog tassarna efter mig, jag bäddade i min säng men det blev inte bra så då grät jag lite. Jag ville upp till matte och husse för att sedan hoppa ner direkt igen, jag glömde ju att dricka först. Sedan ville jag upp igen för att hoppa ner ännu en gång. Det var för varmt i sängen.


Det slutade med att husse gick ut med mig klockan två på natten. Efter lite mera tassande i lägenheten kom jag till slut till ro och somnade. Och som jag sov då, tog en lång sovmorgon. Det gjorde däremot inte matte och husse som skulle vakna tidigt för läkarbesök. Jo, allt möjligt har varit inplanerat och inbokat den här lediga veckan så att vi är utvilade vill jag kanske inte påstå, hihi. Ny tvättmaskin och tumlare samt diskmaskin har även kommit hem, ny taklampa och ett nytt skrivbord också. Jo, matte säger att man ibland behöver förnya när saker och ting börjar ha gjort sitt.


Middagen däremot var vällagad. Ugnsstekta potatisar och morötter serverades med biff. Såsen hoppade jag över, brödet likaså. Inte så att jag kinkar om sådana småsaker när det finns annat gott på tallriken.

Vi har haft en del soliga dagar men nu är vi inne på regn och blåst så några väldigt långa promenader är då inte jag sugen på. Vi får se vad för väder vi bjuds på imorgon :)


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards