laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Jag har blivit lite bortskämd idag...

Av Laika - 6 juni 2012 19:08



Idag har jag fått äran att bli lite bortskämd, matte tyckte att jag behövde det efter så många och enligt henne tråkiga dagar för mig. Jag fick åka bil och efter en stund kom vi fram till en skog jag inte besökt mer än ett fåtal gånger. Där fick jag kolla in hästar och kossor och ni kan ju ana vilka dofter jag kunde nosa fram. Det finns många och stora ängar där, så öppet och vackert. Vi gick längs de större grusvägarna men väljer man att gå på de lite mindre vägarna kommer man djupare in i skogen. Efter en stund vek vi av och satte oss vid en bänk. Där fick jag mumsa på lite kyckling och rulla i gräset. Matte bjöd på kex men jag ville inte ha några förrän hon började mata småfåglarna... med mina mariekex.


 

Vi satt där tillsammans och njöt. Matte fotade lite men jag ville inte vara med på bilder idag. Är man på nya ställen har man ju andra saker för sig än att posera framför kameran så nej, matte fick fota annat bäst hon ville.



Kopplet lossade hon inte på mig för hon sa att jag skulle springa för långt bort då, hmpf... Det må ha hänt men vadå, jag hade ju kommit tillbaka när jag hade känt för det. Det gör jag ju alltid. Men jag måste medge att det var skönt att bara vara där ute i naturen i sitt stilla sinne och bara njuta, inte tänka på något.


En liten pippi blev fångad på kameran. Men strax efter att det fotot blev taget började regndropparna ge sig till känna. Då var inte jag den som tvekade inför att gå tillbaka till bilen och åka hem.


 
 
Aamor

Aamor

6 juni 2012 20:16

Vad härligt ni haft det idag och jag tror nog att ni njöt bägge lika mycket.
Nog hade du kommit tillbaka men kanske senare än vad matte tyckt varit lämpligt, eller?
Sädesärlor är så söta med sin vippande stjärt.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 juni 2012 21:03

Ja, jag hade nog ialla fall kommit tillbaka då det började regna, men inte tidigare än så :)

 
Ludde

Ludde

6 juni 2012 22:43

Man SKA vara bortskämd när man är hund! Det liksom ingår i konceptet. Jag tyckte nog att de där ängarna inbjöd till att springa alldeles lös på egen tass... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

6 juni 2012 22:59

Ja men visst är det så? Nöjd är jag ialla fall efter dagens äventyr :)

 
Kasper

Kasper

7 juni 2012 00:43

Så fina vackra ängar, och tänk så gott du fick äta och så mycket spännande du fick snosa på!
Jaså, du springer för långt bort om du slipper kopplet. Inte så smart... Men söt är du, bland det allra sötaste jag sett!!!! :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 juni 2012 10:57

Ja, matte säger alltid att jag är för självständig. Jag älskar sällskap men jag gillar att springa fritt och precis dit jag vill när jag är ute. Ibland lyssnar jag och ibland inte, beror på vilket humör jag är på. Matte säger att det kommit med åldern, hmpf... så oförskämt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards