laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Varmt och kvavt

Av Laika - 12 juni 2012 16:50

 

Dagen började bra med solsken och värme. Nu är det bara värme kvar. Värme, moln och väldigt kvavt. Så kvavt att matte tycker det är jobbigt att gå för långa promenader för hon får ont i huvudet. Vi gick därför en kortare runda men vi var ändå ute länge, för jag fick komma ner till min å och bada och bada är ju ingenting man gör i ett naffs.


Inte så bra bilder precis, men ni kan ialla fall se att det är jag i vattnet. Djupare än så här blir det inte i min å, ialla fall inte där jag brukar bada, men det duger jättebra för mig. Det blir mycket plask och lek, jaga pinnar i vattnet, skutta från den ena sidan till den andra osv.


Efter att jag gräsrullat lite mellan doppen hörde jag prassel i ett av träden. Kunde det vara en ekorre kanske? Sådana chanser riskerar ialla fall inte jag att gå miste om. Men till er och min besvikelse kan jag berätta att det inte syntes något i trädet hur noga jag än kollade.


Nu har det börjat mullra lite här, kanske kommer det ett rejält åskväder och rensar luften lite. Ska det tvunget regna också så kan jag säga att jag är nöjd med dagens äventyr. Till middag ska jag dessutom få goda grytbitar, mums. Kan knappt vänta.



 
 
Aamor

Aamor

12 juni 2012 18:10

Härligt med ett bad när det är varmt!
Du är precis lika nyfiken som jag är, hör man nått måste man kolla in det, eller hur?

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

12 juni 2012 20:59

Precis, man ska aldrig riskera att missa något spännande som man sedan kan drömma om :)

 
Ludde

Ludde

12 juni 2012 23:36

Den där ån ser väldigt badvänlig ut. Grytbitar är kalasmat det. Hoppas du fick en rejäl portion... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Laika

13 juni 2012 10:52

Min å är helt fantastisk :) och av grytbitarna tycker jag att det gott kunde varit lite mer mat, men matte sa att det var precis lagom för min mage men jag vet då inte ;)

 
Kasper

Kasper

14 juni 2012 23:23

Ekorrar SKA visa sig, tycker jag! Men inte för mina katter, för då blir dom jagade! Ekorrarna blir jagade, alltså. Och ibland fångade. :(
Såna där bad gillar jag också. Springa och plaska, det är min melodi, det. Tänk va bra vi passar ihop, du och jag! ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 juni 2012 20:41

Det tycker jag det låter som att vi gör :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards