laikagumman

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Laika - 25 december 2012 20:07

Igår var det julafton och vilken dag då. Jag har fått öppna massor med paket och i dom har det funnits gott godis och roliga leksaker. Jag fick en rosa regnkappa också, jättefin men jag ser inte fram emot att få använda den för det betyder ju att det måste regna då.


Julafton började med att det låg massor med paket under granen och mina paket som legat på en byrå hamnade också under granen. Matte sa åt mig att ha lite tålamod och att jag snart skulle få öppna mina paket.


Jag hade jättebra tålamod. Det tog säkert minst tio minuter innan jag satt bredvid paketen under granen och bad om att få öppna i alla fall ett paket.


Vi åt julmat innan klappöppning och det var väl tur för annars hade jag nog satt mina tänder i någon utav klapparna.

Men sen... sen blev det äntligen dags för det jag väntat på hela dagen.


Åhh, godispaket. Dom bästa av dom bästa paket.  


"Åh matte, det här är verkligen jättegott. Finns det fler sådana här paket att öppna?"


Jag fick slita och öppna mina nallepaket också. En av nallarna har en pip som bara hundar kan höra. Fast matte undrar då lite om det är humbug eller om jag faktiskt hör pipen, men jag ska låta henne hållas lite till tror jag, precis som jag fick göra med paketen.

 


Skinka och köttbullar, prinskorvar och paté har jag ätit. Blivit klappad på magen och legat på mattes värmekudde som hon fick i julklapp. Vi har haft det så mysigt och trevligt nu i jul och jag önskar er alla en god fortsättning.


          


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards