laikagumman

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Laika - 3 oktober 2013 18:00

Alltså, vem är matte att handhålla mitt godis? Inte så att jag tar hennes godis och plockar fram en bit då och då som hon kan få. Jag har funderat lite på detta nu och tycker att jag ska ha min egna godisskål där jag kan gå och hämta något gott om jag skulle bli sugen, precis när jag vill.


Anledningen till allt detta är att jag efter min middag fick min vanliga efterrätts-tuggis. Inget illa med det, bara det att den här tuggisen var mycket mindre än de andra tuggisar jag brukar äta. Därför väntade jag på en till, men det kom liksom aldrig någon. Jag väntade och väntade, väntade och väntade lite till. Hela tiden satt jag i köket så att matte absolut inte skulle missa mig om hon kom in i köket. Till mitt stora förtret kom hon aldrig, därför satte jag mig vid dörröppningen till köket och väntade, väntade.... väntade...


Så här satt jag i dörröppningen i ca 15 min, suck alltså. Allt för att få en tuggis till, en tuggis som ju är min.

Det här är bara ren protest nu!

 


Matte är liksom sååå envis, jag fick vänta i evigheter innan hon till slut tog det här fotot på mig och sedan frågade om jag verkligen så gärna behövde en till tuggis.


Behöver? Klart att min mage behöver lite mer, mina smaklökar behöver lite mer och matte behöver sannerligen ge mig min egna godisskål och det bums, det är faktiskt jobbigt att sitta och vänta ut matte på detta vis. 


Hoppas ni mina tappra hjältar, inte behöver vänta ut era mattar och hussar i ren protest i jakt på mer gottis. 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards