laikagumman

Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Laika - 10 oktober 2013 20:29

Idag har jag gjort allting i precis rätt ordning. Jag vaknade så där lagom sent så att det regntunga vädret hann ge med sig. Vi gick ut och jag tyckte vi kunde gå till min å och kolla läget lite, för snart kan man nog inte doppa sina tassar längre. Ja, det är det enda jag kan göra i den ån, doppa tassarna och i bästa fall magen. Det är ju ingen djup å precis.


Först en överblick och senaste nyheterna.


Visst är det lite mysigt här? Den här ån är ju väääldigt lång så jag har mina drickställen, badställen och gräva efter pinnar-ställen längs med den här ån.


Sedan blev det dags för lite dopp av tassar och flisa ved. Med bestämda steg gick jag för att leta reda på en bra gren. På vissa ställen längs med ån forsar det ganska ordentligt och på dessa ställen får jag inte ens bada säger matte för hon vill inte jaga mig när jag följer med strömmen, men hon vet ju inte att jag är så stark att jag skulle kunna simma mot strömmen till och med. Men men, leder det till mer pjåsk från mattes sida så kan jag absolut låtsas för hennes skull, hihi. 


När vi väl kom in mörknade det på himlen och sedan kom regnet. När matte slutade jobbet åkte vi för att hämta henne. Jobbigt det där, för jag visste inte riktigt hur jag ville göra eller hur det skulle gå till. Hämta matte är ju det bästa man kan göra men gå ut i regnet... nej, inte det bästa. Fast matte är värd varenda regndroppe i världen så jag gick med väldigt bestämda steg till bilen, husse skulle välja orden "springa för livet" men hur som haver gick jag ut i det eländiga vädret för att åka och hämta matte.


Nu är vi hemma och har ätit fläskfilé till middag, mums!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards