laikagumman

Alla inlägg den 31 oktober 2013

Av Laika - 31 oktober 2013 20:17

Vilka regniga dagar vi haft och i vanlig ordning blir jag ju utdragen i det där eländiga rusket. Dagarna har liksom blivit lugnare igen och med allt regnande så blir det ju inte heller några långpromenader för tillfället. Jag behöver ju inte vila hur mycket som helst, så då får jag hitta på annat att göra fast inomhus istället.


Jag valde med omsorg och gick till attack.


Matte kunde inte hålla sig borta utan blev leksugen hon med, så jag lät henne kasta pipsen och jag sprang och hämtade den varje gång. Sedan hade vi lite dragkamp innan hon kastade den igen. 

Här ligger jag och håller koll på mattes händer så att jag ska hinna ta pipsen före henne. Ska erkänna att hon ibland får vinna och därmed "hinner" ta pipsen före mig. Stackars matten måste ju också få det lite lätt ibland.


Imorgon är det fredag och det gillar vi. Dessutom ska jag i helgen eventuellt träffa en ny kompis, en Max tax som ska bo hos oss i två veckor i slutet på november om vi kommer överens. Spännande, detta ser jag fram emot. Jag har ju massor jag kan visa Max här i trakterna. För övrigt ser jag även fram emot en extra god middag imorgon, fredagsmiddagarna ska ju vara så där extra goda, visst? Så att man känner att det är helg :)



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards