laikagumman

Alla inlägg den 12 november 2014

Av Laika - 12 november 2014 17:35

Idag var matte ledig från jobbet, så vi tog en lång sovmorgon och en härlig morgonpromenad på det. Efter lunchtid var jag så trött att jag ville stanna hemma när matte frågade mig om jag ville gå ut. Vädret är inte det roligaste så jag har inga större behov av att gå ut, i alla fall så bestämmer jag det. Inte ens när matte lockade med bilen lyfte jag på mina öron. Nej, jag bara "sov".


Matte åkte men kom tillbaka ganska så snart. Hon hade varit och hämtat söta Elise från skolan. Jag blev superglad när hon väckte mig. Något extra spännande med henne är att hon fått två stycken husdjur, hennes första husdjur för övrigt. Inga Laikor direkt, men råttor.


På morgonen, innan skolan hade Elise haft råttorna i sin famn så ni kan ju bara gissa hur spännande hon luktade när hon kom hem till oss. Medan Elise så väl satt på mattan i vardagsrummet och åt sitt mellanmål passade jag på att nosa igenom luvan som råttorna legat i. Jag kan lova att det här var mycket spännande grejer.

 

Matte ville också få göra en notis idag, och det är ifall någon upptäckt att det i fönstret i bakgrunden står julstjärnor, så är det alldeles korrekt. De står där för att matte nyss köpt dom och skulle kolla så de fick lagom höjd i fönstret. Men visst är det snart dags att julpynta ändå?! Då kan de ju få stå kvar fram till dess säger matte. De vita gardinerna ska ju bytas ut mot röda och så ska ju mer pynt fram så matte tycker inte ens att detta kan räknas som en tjuvstart. Jag säger ingenting jag, hihi. Jag ska bara drömma om råttor nu tror jag, fast först ska middagen ner i magen, med nöje!


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards