laikagumman

Alla inlägg den 22 november 2014

Av Laika - 22 november 2014 12:05

Äntligen helg och matte är hemma med mig igen. Hon är på bättringsväg och tackar för alla krya på-hälsningar.

Det är fortfarande grått och trist ute, men det regnar inte och det är helt vindstilla. Det finns alltså en hel del glädjeämnen med denna helg. Även fototriss har ämnet "glädje".


Mycket i mitt stora hundliv är bara ren och skär glädje. Jag blir glad av det mesta och älskar det mesta, men så finns det alltid något lite extra. För mig är det sol, sommar och badstrand.


Glädje är att få komma till badstranden, hitta en pinne som matte kastar ut i vattnet. Glädje är att jag får springa över sandstranden och flyga ut i vattnet för att fånga in pinnen igen.


Jag älskar långgrunda stränder. Glädje är att stoppa huvudet under vattenytan och gräva loss en sten från botten.


Gräsrullningar och sandrullningar på en strand är ett måste. Sedan är min glädje gjord när matte vill kasta ut pinnar i vattnet till mig igen så jag kan studsa ut med ren och skär glädje för att ta in pinnen till stranden igen.


Små glädjeämnen eller stora... jag är en mycket glad vovve. Det tycker både jag och alla som känner mig. Därför var den här veckans tema lite extra roligt även om det inte blev några dagsfärska bilder.

Vill ni se andras glädje är det bara att kika in här

 


Glad lördag och massor med nospussar!

   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards