laikagumman

Alla inlägg den 15 november 2014

Av Laika - 15 november 2014 14:14

Ni förstår, matte stör mig... Hon snörvlar och nyser en massa, snyter sig hela tiden. Inte nog med det, hon har börjat hosta alldeles förskräckligt också. Att hon kan låta så mycket. Sover jag, så vaknar jag när hon hostar. Ligger jag nära, hoppar jag till när hon hostar. Emellanåt känner jag att jag måste trösta, ta hand om henne och vara nära när hon låter så hemskt. Matte förklarar att hon bara hostar, att det inte är någon fara. Samtidigt försöker hon ta bilder på mig. Hmm... mår du verkligen bra matte?

Efter några småförsök med att plocka här hemma, byta gardiner inför jul och tvätta lite tvätt så dundrade matte ner i sängen för att slumra till lite. Jag låg bredvid henne och vi sov en stund. Nu har vi båda kommit fram till att vi bara ska gosa resten av eftermiddagen och inte göra någonting alls. Snart kommer husse hem med lite halstabletter till matte och säkert med en massa godis till mig, hihi.


Matte hade förresten planerat att frisera mig lite grann i helgen, men vilken osis att hon blev sjuk då, hihi. Nu får vi visst vänta lite och storsint som jag är, så tröstade jag henne med att det inte gjorde någonting.


En massa lördagsgos på er!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards