laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2015

Nu har vi fyllt förrådet!

Av Laika - 12 oktober 2015 17:30

Vi har faktiskt haft en ledig måndag och idag fick jag sova länge. När vi gått klart förmiddagspromenaden gick vi ner till bilen och åkte till min affär för att fylla på mitt sinande godisförråd.


Det blev lite av det gamla vanliga godiset och en del nytt, bland annat godispinnar med smak av anka och en med tonfisk. Något väldigt överraskande var att vi även kom hem med något vi annars aldrig har hemma, nämligen torrfoder till mig. Jag brukar aldrig äta torrfoder och har under årens lopp alltid vägrat. Har man hushållsmat och vanlig blöt hundmat att välja mellan så är det väl självklart att torrfoder står längst ner på listan. Sedan är matte väldigt duktig på att anpassa måltiderna lite speciellt efter mig också, så att jag ska få i mig allt som behövs. Vem vill ha torrfoder då? Nej, då blir det bojkott och strejk och jag vet inte allt.


Nåväl, tillbaka till torrfodret som vi kom hem med. I djuraffären fanns sex olika smakprover på olika varianter av torrfoder. Matte provade den ena sorten efter den andra, men jag fnös åt allt... förutom åt den sista. Jag glufsade bitarna på en gång och ville till och med ha mer. Adult special chicken mini bits, japp så stod det på paketet.


Matte blev glad att jag ville äta lite torrfoder men tvekade ändå om hon skulle köpa hem den dyra påsen. Jo, dyrast smakar bäst, eller? I alla fall var det så i detta fall, hihi. Jag har en skål hemma som brukar innehålla lite leversnittar, frolic och annat smått och gott. En skål jag kan gå och ta en och en annan bit ifrån om suget sätter in. Nu tänkte matte att hon även skulle fylla den skålen med detta nyköpta torrfoder.


Jag höll noga koll på henne när hon fyllde min skål med de nya godbitarna. Och sedan högg jag in. Oj, vad gott det var.

 

Jag lämnade naturligtvis kvar lite så att jag skulle få plats med min middag som ikväll bestod av köttbullar, sås och potatis. Jag fick lite morötter i min mat också. Till efterrätt valde jag lite torrfoder framför annat godis. Så om ni hör något som surrar så är det matte som hurrar, hihi. Hurrar för att jag faktiskt äter torrfoder för första gången på många, många år.


Måndagspussar på er!

 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

12 oktober 2015 17:57

Ibland är det bra att smaka på lite olika sorter av torrisar.
Kul att ni hittade en som passar en liten läckergom ;-)
Den måste vara utmärkt, eftersom du tyckte så mycket om den, jätteroligt!!!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

12 oktober 2015 18:38

Det bästa av allt är att den dyra påsen får lämnas tillbaka om minst 2/3 av påsens innehåll finns kvar, sådan smakgaranti följer med, så nog är de allt säkra på att vi vovvar gillar den. Och rätt verkar de ju ha :D

 
Ludde

Ludde

12 oktober 2015 23:28

Endast det bästa är gott nog. Speciellt till en skönhet som du... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 oktober 2015 18:49

Hihi, tack Ludde :D
Men visst är det så, endaste det bästa är gott nog :)

 
Kasper

Kasper

13 oktober 2015 00:15

Ja men visst är det så! Sån där jättedyr torrismat är ju faktiskt rena rama godiset, det tycker jag också. Det är förstås därför jag inte saknar varken leversnittar eller märgkex ett endaste dugg. Och slänger i mig det "vanliga", också jättedyra, torrfodret med en väldans fart. (Korv och köttbullar och sånt förtränger jag...)
Va bra att din matte lät dig välja och vraka!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 oktober 2015 18:48

Ja, jag kan förstå att du glömmer bort det andra när du får äta så gott foder :) Jag kan knappt låta bli mitt, hihi. Fast jag åt ändå förstås hamburgare till middag, torrisarna blir mer som godis för mig, och mellanmål ;)

 
Aamor

Aamor

13 oktober 2015 18:02

Vilken tur att ditt förråd av godis blev påfyllt för bara tanken på att det tar slut kan skaka om en ordentligt ;-)
Så du hittade ett torrfoder du gillar, inte illa alls. Själv har jag inte hittat nått som jag kan äta bara utan topping eller så låter jag matte tro, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 oktober 2015 18:44

Hihi, man ska alltid köra med sina tvåbenta lite, och klart att fodret smakar bättre med topping på :D Det kanske jag med ska testa, hihi.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

14 oktober 2015 10:26

Det är väl så att torrfodret inte vinner på presentationen. Men Hjo-Hjo bryr sig inte så mycket om upplägget. Och magen mår perfekt. Så lite konstigheter som möjligt är modellen.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

14 oktober 2015 19:38

Men då, jag som blir så uttråkad utan konstigheter ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

15 oktober 2015 17:08

Hurrjam, så kul att du har hittat en ny favoritmaträtt! *klappar tassarna* Maten är ju en av höjdpunkterna i livet - ja man kan jama att en god middag faktiskt förlänger livet, eller hur? :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

15 oktober 2015 20:06

Det tror jag helt klart på, kanske därför jag är så gammal, alltid god mat, hihi :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards