laikagumman

Direktlänk till inlägg 14 december 2012

T som i...

Av Laika - 14 december 2012 18:30

som i Tuggpinne.

Mmmmm, ni hörde rätt... slurp och smaskens. Idag är det Tuggpinnens dag, mums.

Dom här pinnarna är mina absoluta favoriter, lagom mjuka och lagom stora för att jag ska bli nöjd. Jag vill nästan alltid ha en sådan efter maten, eller innan maten allra helst fast det får jag ju inte förstås. De passar även väldigt bra i min mage som ett litet mellanmål också. Visst är goda tuggisar livet ändå? 

Jag tycker att ni alla är värda en extra tuggpinne idag nu när det är tuggpinnens dag och allt!

Ett som i stor Tuggpinne till er alla!


  

 
 
Melody

Melody

14 december 2012 19:09

Den sorten har jag aldrig fått, men i morgon är det lördag och då ska jag gå till
djuraffären och köpa lördagsgodis. Ska kolla om de har sådana så jag kan testa vad det är du gillar!
Nu ska jag tugga lite på min nya tjursena som jag fått till fredagsmyset!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

14 december 2012 20:13

Ja, dom här tuggisarna är jättegoda, köttiga och helt, helt perfekta. Hoppas du får smaka någon sådan. Då vill jag ha en rapport om vad du tyckte :)

 
Frasse

Frasse

14 december 2012 19:34

Jag ÄLSKAR tuggpinnar! Men vimsiga matte tycks inte ha fattat det, för hon glömmer hela tiden köpa hem dem. Det är oerhört frustrerande. Tack för att du tog upp detta angelägna ämne Laika, nu ska jag få tassarna loss och ta ett allvarligt jam med matte om att tuggpinnar ska ingå i min reguljära mathållning i fortsättningen.
Önskar dig och din familj en riktigt fin tredje adventshelg!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

14 december 2012 20:11

Tack Frasse. Vi önskar detsamma.
Ja, tuggpinnar är absolut en del av kosten och dessa ska verkligen inte glömmas bort. Hoppas samtalet med matte ger resultat.

 
Aamor

Aamor

14 december 2012 20:26

Oh ja, tuggpinnar är så mumsigt! En efter maten är ett måste eller när man varit duktig eller bara vaknat - ja när som men matte är lite snål, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 december 2012 01:19

Mycket mumsigt :)

 
Ludde

Ludde

14 december 2012 23:10

Jag får inga såna tuggpinnar längre för dom som lär vara bra för tänderna brukade jag bara bita mitt itu och svälja på två sekunder. Det blir mest oxöron eller tjurmuskler som räcker lite längre. Riktiga märgben får jag bara äta utomhus för matte, så jag får vänta till i vår... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

16 december 2012 01:21

Hihi, det ante mig att du kunde bita dom itu så med dina käkar :) Då gör dom ju förstås ingen nytta, såvida dom inte kan borsta dina tänder från magen :)

 
Aamor

Aamor

15 december 2012 18:11

Tuggpinnar kan man äta alltid men efter maten är de ett måste!
Matte är som vanligt rent för snål med att dela ut såna men jag är bra på att tigga, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 december 2012 01:15

Det är bra att kunna konsten att tigga, hihi. För det gör ju så mycket nytta och ger så mycket glädje, ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards