laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Välbehövlig vila

Av Laika - 8 oktober 2013 17:45

Det här med att protestera och kämpa för sin rätt tar lite på ens krafter. Nu när jag fått som jag vill kan jag äntligen slappna av och ta igen mig lite.

 


Det fortsätter gå kanonbra med min skål. Tog några Frolic till frukost innan vi gick ut i morse. Igår åt jag ingenting från skålen. Matte undrar lite om detta kan bero på att jag haft en skål på golvet förr i tiden, fast fylld med torrfoder och torrfoder äter jag inte för allt i livet. Matte försöker på nåt sätt dra paralleller dessa två emellan, men jag förstår det inte alls. Jag har ju bara helt enkelt karaktär att låta mina Frolic vara om jag så vill. Hur det går när det hamnar annat gottis i skålen återstår att se, hihi. 


På tal om mat och en massa gottis så måste jag berätta att matte köpt hem leverpastej. Dessa mumsartillfällen tänker jag sannerligen inte missa :)


Något annat underbart är att det är så fint väder ute, det njuter vi verkligen av med fina skogspromenader. 

Hoppas solen skiner på er med, och att den varmare luften gör gott. 

 
 
Aamor

Aamor

8 oktober 2013 18:13

Du är verkligen förtjänt av mycket vila efter din kamp!
Det är ju som så att om man har fri tillgång till nått så är det inte lika spännande som det är när man ska fråga och be och ja tigga till sig så det är nog därför du inte slukar allt på en gång.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 oktober 2013 19:53

Precis så är det nog :D

 
Melody

Melody

8 oktober 2013 19:02

Visst blir man trött av att kämpa för sin rätt och det får jag verkligen göra när jag är hos mina Berner Sennen kusiner som jag är i kväll. De tror att de kan bestämma över mig, men se det tror inte jag! Ingen idé att de försöker för jag ser till att få sista ordet!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

8 oktober 2013 19:52

Ja, bra Melody. Det gäller att visa vart skåpet ska stå :D Snart vet dom hur du vill ha det, hihi och då gör dom inget utan att fråga dig först :)

 
Kasper

Kasper

9 oktober 2013 00:18

Skönt att du kan slappna av nu, och vila ut. :)
Klart att det är KARAKTÄR du har!!
Dessvärre - nån sån har inte jag. Inte när det gäller Frolic. Eller nåt annat godis. Jag tycker att Frolic är jättegott!!

Det är jätteskönt att det är varmt och mysigt ute, men just nu regnar det, har gjort det i flera timmar. Bra när himlen öppnar sig på kvällen och natten. :) När man i alla fall sover. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

9 oktober 2013 19:52

Ja, det kan regna bäst det vill så länge det inte regnar när jag ska ut, hihi.
Frolic är gott, fast inte min absoluta superduper-favorit, kanske därför det är lättare för mig att ha "karaktär".

 
Ludde

Ludde

9 oktober 2013 19:13

Jag tycker att du får vila dig hur mycket du vill! Precis som med godisskålen. Även om det finns hur mycket vila som helst så vilar man ju bara lite när man behöver... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

9 oktober 2013 19:48

Hihi, du är verkligen klok Ludde :D Du kan inte ha mer rätt :)

 
Frasse

Frasse

10 oktober 2013 17:12

Har läst "i kapp" nu och med spinning följt din tappra kamp om godiset. Upprörande att matte inte trodde dig om att kunna hantera det på egen tass. Nu visar det ju sig att du är mer än väl vuxen den uppgiften. Tur du fick så mycket stöd av alla våra lojala bloggkompisar. Ledsen att jag inte varit där för dig dessa tuffa dagar, men matte och jag är fortfarande lite tagna av min sjukdom och har legat lite lågt med bloggandet. Men i dag lyckades vi göra ett inlägg, alltid något :-)
Tassklappar och massor av grattis till segern!

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 oktober 2013 20:29

Tack så mycket Frasse, det värmer. Vi ska kika in hos dig också nu när du gjort ett nytt spinnande inlägg att läsa :)

 
Bella, shah tzu

Bella, shah tzu

13 oktober 2013 10:38

Klart att du har karaktär, Laika. Vad skulle det annars va?

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

13 oktober 2013 12:46

Hihi, visst är det så alltid :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards