laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Kattkontakt av tredje graden!

Av Laika - 17 oktober 2013 17:45

Ni läste rätt mina vänner, kattkontakt av tredje graden! Nu ska ni få höra...

När vi gick ut igår kväll satt en katt utanför porten och var så nyfiken på oss. Vi har ju sett den vid några tillfällen och jag vill nu tro, eller jag skulle kunna säga att vi numer har utvecklat vår relation till varandra. Vi har ju liksom setts tre gånger vid det här laget. 


Efter i går kväll tror jag dessutom att vi blev väldigt mycket mer vänner än innan för jag kom på den geniala ideén att jag ju har kattgodis hemma och därför bad jag matte gå upp och hämta lite medan husse och jag berättade för katten att jag hade något gott att bjuda på, bara hon väntade lite. Jag berättade att jag hade kattgodis med smak av tonfisk, mitt för tillfället bästatse gottis. Till min glädje väntade den lilla sötnosen.


Jag var mycket givmild med mina godisar och önskade katten varsågod. 


Visst är den söt förresten? Först tittade jag bara på när den åt, men sedan kunde jag inte längre motstå att själv hjälpa till att städa upp stöket på marken. Tillsammans åt vi upp varenda liten godis. 


Sedan ville jag ge den en liten nospuss som tack för sällskapet, berättade att matte och husse tjatade om att jag behövde gå min kvällsrunda. Här kan ni för övrigt se hur bra jag passar i kattöron.


När jag vände om för att gå iväg med matte och husse hände detta, helt bakom min rygg...

Min svans var nog lite spännande :)


När vi väl gått klart vår kvällspromenad satt katten fortfarande utanför porten när vi kom dit. Jag gick runt den och ville ge den en till nospuss men då åkte en tass upp lite försiktigt. Matte sa att det räckte så, att jag inte behövde gå närmre så vi tittade mest på varandra. Matte la fram lite mer godis och så sa vi hej då och gick in. 


Vi stod kvar innanför porten och tittade ut medan katten åt upp godisbitarna och sedan såg vi när den sprang sin väg, bort mot buskarna. Ni kan ju tänka hur mycket jag drömde den natten, fråga bara matte som påstår att hon hört mig prata med katten i mina drömmar ;) Jag hoppas på en träff ikväll också, med min alldeles nya kattkompis.   

 
 
Kasper

Kasper

17 oktober 2013 18:55

MEN så roligt! Är det samma katt som du gosat med förut, genom ett staket? Hur som helst så har du sannerligen ett ovanligt och fantastiskt kattycke! Ingen av mina katter skulle minsann ens drömma om att gå fram till en hund som inte var deras egen. I synnerhet inte utomhus!!
Hihi, "I think this is the beginning of a beautiful friendship", säger matte och tänker på filmen Casablanca... :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 oktober 2013 20:22

Vet du? Vi trodde att det var "staketkatten" men så gick matte tillbaka och tittade på bilderna på den, men den katten hade vita tassar och det har inte den här, så det var inte samma. Tänk att vi med trodde så :) Men det måste ju betyda att där finns två nyfikna katter :) så glad jag blir.

 
Melody

Melody

17 oktober 2013 19:54

Undrar varför jag aldrig får hälsa på någon katt? De springer ju i väg så fort de ser mig och ändå är jag försiktig. Matte säger att de som bor här runt oss är vildkatter och bara kommer fram och äter, men de kan väl ändå visa lite hyfs och komma fram och hälsa! Kanske får säga till matte att köpa kattgodis!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

17 oktober 2013 20:21

Ja, kattgodis är nog ett bra knep tror jag :D
Visst är det trist när de springer sin väg, här är inte så ofta det händer sådana kattmöten som denna, men jag blir ju så superglad när det väl sker.

 
Aamor

Aamor

17 oktober 2013 20:16

Grattis till kattmötet, visst är de helt underbara vänner!
"Din" katt liknar lite min vän Peggy i ansiktet.
Hoppas verkligen ni träffas igen!
Jag har också varit med om katt som velat leka med min svans men det gillar jag inte, vill hellre pussas eller kela!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 oktober 2013 20:19

Jag blev ju så himla glad, tänk att du så ofta har dessa underbara möten :D
Ja, svansleken vet jag inte riktigt vad jag tyckte om ;)

 
Ludde

Ludde

17 oktober 2013 22:22

Lyckos! Smart idé med kattgodiset! Nu får du leta rätt på staketkatten också och bjuda på godis... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 oktober 2013 20:34

Hihi, ja nu har jag katter att leta efter och bjussa på gottis och så blir vi nog alla bästa vänner :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

20 oktober 2013 13:33

Säger bara WOW! Jag är så impad över att du inte skäller på katten. Jag kan helt enkelt inte låta bli det när jag ser en katt, men mysigt har ni, ser jag väl!

Lite avundsjuka hälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

21 oktober 2013 19:48

Hihi, det där med skall är inte min starka sida så jag brukar aldrig låta, grymta som en gris säger matte att jag kan, men henne tänker jag inte lyssna på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards