laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2013

Hektiska dagar...

Av Laika - 27 oktober 2013 18:00

Det har varit mycket dessa dagar. I alla fall för matte och husse, men idag har jag fått en rejäl vilodag tillsammans med matte och det behövdes minsann för jag blir ju alldeles trött på att matte och husse flänger hit och dit hela tiden. Jag måste ju hålla ordning på dom och har följt med men även enstaka gånger stannat hemma och vaktat mina soffkuddar. Dom är liksom guld värda och måste vaktas noga. Nästan så att soffkuddarna är bättre än min dyna. 


Det där med bäddplatser är jag bra på och i mattes och husses säng finns två bäddmadrasser där man kan lägga sig på skarven mellan madrasserna och så sträcker man liksom lite på benen, eller kanske till och med ganska mycket. Då åker bäddmadrasserna isär lite och där... där kan man ligga inbäddad hur bra som helst. Kolla bara:

Det här är en en mina favoritplatser att ligga och sova på. Man kan nästan se hur skönt det är, visst?


 
 
Melody

Melody

27 oktober 2013 20:09

Men så mysigt du har det i matte och husses säng! Jag sover faktiskt helst på min matte, men hon är så trist och lägger sig på sidan så jag måste krypa intill hennes rygg för att få värme!
Puss på dig från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

27 oktober 2013 20:47

Så brukar jag ligga hos husse, tätt intill :) Ligga på har jag inte provat mer än kortare stunder så hur det skulle gå att sova så vet jag inte, jag skulle säkert rulla av ;)

 
Aamor

Aamor

28 oktober 2013 18:17

Behövs lite vila när det varit hektiska dagar.
Kan verkligen förstå att du gillar att ligga så, är skönt med stötta runt om.
Jag ligger gärna så men det ska vara mellan mattes ben då.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 oktober 2013 22:17

Hihi, ja det har vi läst om ju :D Fast matten din verkar inte riktigt tycka att det är lika skönt, hihi.

 
BELLA, shih tzu

BELLA, shih tzu

29 oktober 2013 14:52

Ja, det är viktigt att passa både mattar, hussar OCH soffkuddar och filtar. Vi kan allt få lite för mycket att göra ;)

Regnhälsningar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

29 oktober 2013 19:40

Nej fy, regnar det hos dig med?! Precis, det gäller att vakta det man har :D

 
Kim

Kim

29 oktober 2013 18:35

Hörru sötnos, undrar om vi skulle byta matte. Du vill softa, jag vill fara ikring. Min matte har ju bara tid med sitt just nu.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

29 oktober 2013 19:39

Ja, det skulle kanske inte vara helt fel...fast tror jag skulle sakna min matte lite då förstås. Så i slutändan förlåter jag nog matte för att hon haft mycket att göra, hihi.

 
Kasper

Kasper

29 oktober 2013 22:42

Hihi, du kan i alla fall inte RULLA ner från sängen...
men lite oroligt ser de ut att du har huvudet så ära sängkanten - fast du kanske har vuxit ifrån det där med kullerbyttor och sånt. Precis som jag har (åtminstone ibland).
Och du aktar dig väl från att liksom bara glida ner - ska du inte för säkerhets skull be att dom lägger en kudde nedanför dig, där på golvet... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

31 oktober 2013 20:17

Vet du? Matte drar alltid in mig när jag ligger så nära kanten, men jag tycker om att ligga så nära. Har bara ramlat ner från sängen en gång och det var inte ens mitt fel kan jag lägga till, nej...inte var det min egen fot precis som sträckte på sig under natten och bara puttade ner mig på golvet!!! ;)

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

31 oktober 2013 11:14

Så bra att du är så uppfinningsrik när det gäller att hitta nya ställen att mysa och slappa på - kuddar och mysplatser kan man ju inte få för många av!
Tack för fina ord i vår blogg <3
Kramar och klappar

http://Kuddar och mysplatser kan man inte få för många av

Laika

31 oktober 2013 20:15

Så är det absolut.
Vi hoppas ni har några lättare dagar, vi tänker mycket på er och hur lille Frasse tassar runt bland mjuka moln och är som Frasse är bäst :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards