laikagumman

Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Ingen veterinär

Av Laika - 3 november 2014 14:06

Tjohoo, jippie och voffelivoff!

Ett samtal till veterinären på morgonen räckte, och så bestämdes det att vi inte behövde åka in för vidare undersökning. Vetten sa att det lät som en muskel som fått stryk helt enkelt. Beslutet att inte behöva åka in kom från att jag gått korta rundor utan problem under söndagen och på dagens tidiga runda till och med sprang jag lite. Tänk så härlig en måndag ändå kan bli. Det spelar ingen roll att det regnar och blåser en massa, jag slapp vettisen. Men en lugn vecka är vad som följer, inga långa skogsprommisar.


Fast tro inte att jag kan känna mig helt lugn, matte och husse funderar på att skicka mig på en allmän hälsokoll vid tillfälle. Jag blir ju trots allt 16 år om fem månader. Får jag bestämma så kan vi väl i värsta fall klämma in en sån undersökning när jag ändå ska få min vaccinationsspruta nån gång nästa år. Ja, det får jag nog se till att matte också håller med om. Onödigt att springa där så mycket menar jag.


Vad gör vi då? Jo, tar det lugnt precis som vi skulle. Matte bäddade ner sig i sängen igen för hon var lite trött efter den tidiga morgonen. Hon satte på en film och jag kröp upp på henne för att gosa. Då gjorde hon det här, enligt mig, halvhjärtade försöket att få till en gosebild. Inte är det kanske så lätt när man ska hålla kameran upp och ner och mot sig istället för ifrån sig, hihi. Kameran hamnade på sidan om sängen och sedan somnade vi båda gott en stund.


Glada slapp-gå-till-vettisen-nospussar från mig! 

 
 
Kasper

Kasper

3 november 2014 15:49

Åh, så underbart härligt att du blivit så väldigt mycket bättre, rentav bra, alldeles av dig själv!
Nu blev vi riktigt glada!! Och du är precis - minst - lika söt på den här bilden som på alla andra!!!
/Kasper, Matten, Maxi, Filip, Myse

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

3 november 2014 17:05

Ja, vi är så glada för det :D Men hungern är ju inte lika stor när jag inte rör lika mycket på mig, så först blev dom oroliga över det också. Hönsmamma, hihi.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

3 november 2014 16:11

Vilka härliga nyheter!!!
Fast matte å husse har nog rätt i att ta en rejäl koll nästa gång du ska vaccineras. Man behöver ju inte springa till vettisen i onödan, precis som du sa :)

Glada slapp-gå-till-vettisen-nosgos till dig, Sötnos!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

3 november 2014 17:34

Ja, det är mycket skönt med dessa nyheter :) Nu kan matte och husse pusta ut och jag med som slipper bli vänd och vriden på hos vettisen.

 
Aamor

Aamor

3 november 2014 17:32

vad skönt, måste säga att jag och matte har tänkt på dig idag och hoppats att du slapp åka dit och bli klämd och känd på och kanske till och med stucken, hemska tanke!
Du får ta det lite lugnt ett tag så det inte "går upp" igen så du hamnar hos den där vettisen ändå.
Så gott ni ser ut att ha det!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 november 2014 17:41

Vi pustar ut, det gör vi. Nu i efterhand kan matte erkänna att hon blev riktigt rädd när jag tappade all tempo bara så där. Jag är ju den enda vovve hon haft och när jag dessutom blir gammal så blir hon ju så extra orolig.
Jätteskönt att slippa bli stucken hos vettisen, hihi.

 
Ludde

Ludde

3 november 2014 17:46

Vilken lycka att du kunde vila dig i form igen. Det låter väldigt vettigt att inte springa till vetten i onödan. Det går nog inte att ta misslyckade bilder på dig! Även om man försökte skulle du vara lika söt och lyckad ändå... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

3 november 2014 18:47

Hihi, tack Ludde :D
Jag vilar och äter god mat, myser och blir värmd och ompysslad. Detta mår jag verkligen bra av, hihi.

 
Melody

Melody

3 november 2014 18:42

Så glada vi blir nu! Åka till veterinären är aldrig roligt, varken för en liten hund
eller för plånboken, men det bästa av allt är att du mår bättre i ditt ben.
Stor puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

3 november 2014 18:48

Jo, det är inte bara jag, matte och husse som är glada att det inte behövdes ett veterinärbesök. Plånboken sjunger glädjesånger också ;)

 
Lillian

Lillian

3 november 2014 21:16

Åhhh så godt å lese at du er bedre... Jeg har tenkt sånn på deg i det siste.

http://www.sognafaret.no

Laika

3 november 2014 21:35

Tack för omtanken :) Ja, det är väldigt skönt för oss alla att jag nu mår bra igen :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

3 november 2014 22:46

Lilla sötnosen, va skönt att höra att du är bättre igen! Tacka 17 för att du kan få en sträckning i benet så som du kan kuta runt ;)

Nospuss från
BELLA med matte

http://Bellas dogblogg

Laika

4 november 2014 21:04

Hihi, jo jag har nog kutat på lite för vilt tror jag. I alla fall för att vara bra för min ålder, hihi.

 
Oldmolly

Oldmolly

4 november 2014 11:08

Ja, veterinären är ju en sån man är glad att slippa, men ändå kan vara bra att ha ibland. Ha det skönt med matte!

http://okdmolly.bloggplatsen.se

Laika

4 november 2014 21:04

Jag är väldigt glad att slippa gå dit för jag gillar det inte alls.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

4 november 2014 17:34

16 år, hmm här blir Hjo-Hjo snart 10 månader. Så bra att du slapp undan veterinären.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

4 november 2014 21:05

Jag har hunnit vara med om mycket :D 10 månader är verkligen rena bebisen fortfarande ;)

 
Edith

Edith

5 november 2014 08:36

Vad skönt att du slapp gå till veterinären, men det vore kanske inte så dumt med en liten hälsokoll i alla fall. Lite längre fram. Jag har en grannhund som är 13 år. Han var hos sin veterinär för en vecka sedan bara för att kolla läget. Och han var hur frisk som helst, bara lite stel i kroppen. Och det är ju ganska naturligt. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

5 november 2014 19:13

Hihi, det får absolut bli längre fram :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

6 november 2014 15:53

Så jamarskönt att du redan är bättre! Och att du slapp tassa till vettisen, tänk om alla vettisar kunde köra med telefonkontakt i stället för att sticka och klämma och ordinera medicin och allt vad de gör :-) Fast det är bra att de finns, det måste vi ändå jama <3
Jättefin bild på dig, även om vinkeln är lite ovanlig :D
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

6 november 2014 19:55

Jo, dom är bra. Jag har fått mycket hjälp av dom, men samtidigt har det fått mig att inte vilja gå dit mer ;) Lite dubbelmoral säger min matte, men hon gillar ju inte heller att gå till doktorn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards