laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 november 2014

Vitt...

Av Laika - 6 november 2014 19:55

Jag vaknade på morgonen efter att blivit väckt av matte, hon skulle till jobbet och husse skulle köra henne.

Jaha... då borde jag väl inte blivit väckt tänker ni... Mmm, så tänkte jag med, men matte ville att jag skulle följa med. På med vinterkappan och på med kopplet, sedan var vi på väg ut och gissa om jag fick en chock?!


Så här såg det ut runt omkring mig. Snön bara vräkte ner.

Snörullning i den första snön kan man ju bara inte missa. Dessvärre var det ingen skön snörullning. Det var ju bara blötsnö och jag blev helt genomsur. Inte riktigt som jag tänkt mig men jag kan ändå stoltsera med att jag snörullat för första gången den här snösäsongen.

Vi gick vidare och jag sprang på som aldrig förr. Matte tyckte att jag kanske borde tagit det lite lugnare eftersom vi skulle hålla en lugn vecka enligt veterinären, men jag mår ju bra nu så då vill jag springa en massa.


Efter att matte blev lämnad på jobbet fick jag spendera min torsdag med husse. Morgondagen ser likadan ut bara det att matte slutar redan klockan tre då, till skillnad från dagens klockan sju. Väldigt underbart. Då ska vi passa på att äta något riktigt gottigt.


Det är plusgrader och det är slaskigt, men kanske ligger snön kvar även på kvällsrundan. Skulle det frysa på, får jag prova på en ny snörullning ;)


Nospussar!

 
 
Aamor

Aamor

6 november 2014 20:27

Det är väldigt härligt när den första snön kommer, man blir helt konstig i kroppen och vill rulla, gnugga, smaka, springa och helt enkelt toka sig, hihi!
Undrar när den kommer till oss men jag vill också ha torr snö för den flyger bara runt en och fastnar inte.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 november 2014 20:34

Jag bara håller med dig Aamor, på precis vartenda ord av det du säger :D

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

6 november 2014 20:48

Det ser skojsigt ut när du rullar i snön, men var rädd om dig ;-)

Nosgos

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

6 november 2014 21:07

Det brukar vara väldigt roligt, men dagens rullning var väl si så där ;) Men det är helkul att pulsa i snön, oavsett om den är blöt eller ej.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

6 november 2014 20:57

Herregud, snörullade du i det våta vita?!?! Vi hade oxå blött och vitt men jag finslipade på mitt "Gåvägra totalt", hihi
Gött å höra att du är piggelin igen :)

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

6 november 2014 21:07

Hihi, att finslipa "gåvägra totalt" är mycket bra. Det gäller att visa vart skåpet ska stå :)

 
Ludde

Ludde

6 november 2014 23:24

Du är modig du som bara kastar dig ut i ett första rull fast det är sån slaskig snö! Jag har bara smakat på den, några tuggor, men kanske jag tar mig ett snörull när det blir lite djupare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

7 november 2014 18:55

Äta snö har jag faktiskt aldrig gjort. Jag kan ju inte äta upp det jag ska rulla i tänker jag, hihi.
Det var allt lite slaskigt att rulla i det som låg... inte helt mysigt, men det kunde ju inte jag veta heller ;) Nu är allt ialla fall borta.

 
Kasper

Kasper

6 november 2014 23:40

Lite för blött att rulla i, jag håller med, men bättre än inte alls liksom. :)
Så härligt det är att du mår så bra igen att du vill springa fort!
Du Laika, har jag nån gång sagt att jag tycker du är sötare än söt, liksom... ;)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

7 november 2014 18:54

Hihi, Kasper...jag tror jag kan ha hört det någon gång tidigare ;) men det gör mig så glad :D
Vet du? Vi tjuvgick en liiite längre prommis ändå för jag blir så uttråkad inne annars, och det gick jättebra :D

 
Melody

Melody

7 november 2014 11:17

Egentligen skulle jag också ha varit där uppe i era trakter och fått göra snörullningar, men så blev det inte! Kan man hoppas på snö nästa fredag också så även jag får chansen! Här nere vid Sydkusten dröjer det nog innan marken blir vit!
Önskar er en riktigt härlig helg med en massa gott!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

7 november 2014 18:52

Jag hade hoppats på mer kyla och mer snö, men nu ska det bli runt tio grader igen, så jag tror nog inte att du kommer få snörulla den här gången när ni besöker storstaden. Men jag ska hålla mina tassar :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

7 november 2014 13:06

Usch för vädret vi hade igår. Idag gick det hur bra som helst att gå långpromenaden. Igår ville Hjo-Hjo hem. Husse också.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

7 november 2014 18:48

Ibland är vädret bra ruggigt, men jag längtar till snön kommer och det får ligga kvar så jag kan snörulla en massa :D

 
Ingen bild

Karin

20 december 2014 19:28

Vilken tjusig jacka du har! :-) vart kommer den ifrån? :-)

Laika

22 december 2014 21:29

Jackan har matte köpt på Grizzly till mig, jag har en likadan fast i grönt, en regnjacka. Den här röda är vinterfodrad så den är jättevarm och skön. Dessutom full med reflexer :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards