laikagumman

Alla inlägg den 8 augusti 2015

Av Laika - 8 augusti 2015 18:40

Lämnad, husse och mattelös, alldeles alldeles ensam.

Riktigt så hemskt är det inte säger matte och jag får väl hålla med då, nu när jag är hemma igen.

Jag har bott hos mattemor och mattefar i några dagar för matte och husse åkte på semester. Jag hade min bädd med mig med täcke och kudde. Godis fanns det massor av i burken och mat för alla dagarna, men inte hjälpte det när jag bestämde mig för att bli sur över att bli lämnad.


Mattemor försökte trösta mig men jag ville inte, mattefar försökte mata mig med renkött som är min absoluta favorit men jag ville inte ha. Ja, jag visade klart och tydligt att jag saknade matte och husse och ville hem. Jag grät en och en annan skvätt också, det gjorde jag. Jag matvägrade också, fast vid ett tillfälle när jag var i trädgården och råkade njuta av livet kastade mattemor ut små bitar köttbullar till mig som jag åt med glatta livet. Ja, i alla fall ända tills jag kom på att jag ju var sur och matvägrade. Då fick jag sluta äta köttbullar. Lite synd egentligen men jag hade ju faktiskt bestämt mig för att inte vilja vara där. Matte säger att jag är alldeles för envis och när jag sätter den sidan till så är det inte mycket som kan råda bot på det, hihi. Middagarna fick bli min frukost och så låtsades jag bara som att maten liksom avdunstat under natten och att jag inte alls ätit den. Tror mattemor gick på den, hihi.


Dagarna gick fort och jo, jag hade det faktiskt riktigt bra. En stor trädgård och fint väder, sällskap och min sköna bädd. Jag låg och sov jättegott när matte kom och hämtade mig idag. När jag vaknat ordentligt visade jag henne min filt jag fått på altanen och hur jag legat där och njutit, eller hrm...saknat matte och husse menar jag så klart.


Till slut åkte vi hem och då fick jag ju kolla läget hemma så allt såg ut som sig bör. Jag fick bädda om i min egna bädd lite, men annars så var jag mycket nöjd över att ha fått komma hem igen. Så nöjd att jag somnade för ett tag.


Borta bra men hemma bäst, fast här har jag ju ingen trädgård att ligga i. Kanske att jag vill vara hos matteföräldrarna på dagarna och sen komma hem och sova, hihi.


Nu ska vi ut på en runda så jag får se vad som hänt i mitt område de senaste dagarna. Ska bli spännande.


Nospussar!



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards