laikagumman

Alla inlägg den 22 augusti 2015

Av Laika - 22 augusti 2015 16:25

Vid lunchtid idag gjorde matte och jag ett spontanbesök hos matteföräldrarna för att säga hej. Det var ett tag sedan sist. Jag passade på att vara ute på deras altan och i trädgården, som jag njöt av det fina vädret. När vi sedan skulle gå hem följde mattemor och mattesyster med halvvägs. Min å rinner också halvvägs längs hela den sträckan som vi går. Det resulterade i tre bad på vägen hem. Hur skönt som helst att svalka sig när man är ute på långpromenad, speciellt med den sommarvärmen vi bjudits på idag. Förvisso tog det väldigt lång tid att komma hem, men kan man plaska på både grunt och djupt vatten så kan det få ta all tid i världen. Här tog jag en vattenpaus innan jag gick uppåt längs med ån, till det djupare vattnet.

När vi kom hem blev jag så trött, så trött. Gick ut på balkongen och lade mig på en gång. Det sköna är att det blåser lite idag och då svalkar det också skönt när man ligger där. Mer eller mindre molnfritt.

Jag bytte plats några gånger, men jag somnade som bäst på balkongsoffan. Matte lade ut några leversnittar på min puff på balkonggolvet, ifall jag skulle vilja ha när jag vaknade. Behöver jag säga att jag vaknade på en gång, hihi.

Jag tog ett skutt ner och skulle börja äta på mina leversnittar när matte frågade om jag blev tvugen att hoppa rakt ner i pelargonerna och bryta av blommor och få blombladen att flyga kors och tvärs.


Jag sa ingenting till matte, jag gav henne bara en blick och den sa allting.

Matte sa att hon ska flytta lite på pelargonerna så jag får större hoppmån. Japp, det är så dom ska tas, de där tvåbenta som tror att de vet bäst, hihi. 

Nu ska jag bara vänta på middagen, fram till dess tänker jag ta en blund till på balkongen.


Soliga pussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards