laikagumman

Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Laika - 25 augusti 2015 13:28

Vet ni vad jag gjorde igår?

Matte packade och grejade redan från start på morgonen så jag förstod att någonting speciellt var på gång. Jag satt som på tusen nålar och bara väntade på att få veta vart vi skulle.


Ut till bilen och så började vi köra. Aha... vi körde åt samma håll som min strand ligger. Men till min stora förvåning åkte vi inte till stranden. Vi åkte ner till hamnen och klev på en båt som skulle ta oss ut till en skärgårdsö. Skeppohoj!

Vi var inte precis ensamma på båten och på hundavdelningen fick vi sitta under resan. Jag intog bästa möjliga plats, nämligen liggandes i gången så alla blev tvungna att kliva över mig. På så vis fick jag massor med uppmärksamhet och kunde charma både stora och små, hihi.

När vi kom fram var det jätteläskigt att kliva av båten. Att kliva på båten var inga problem, men att det var precis likadant där vi både klev på och av spelar ingen roll. Vi började gå längs med den stora vägen först och helt plötsligt passerade vi ett bageri som bjöd matte och husse på goda dofter. De hade en fin handtextad skylt utanför med texten: 4 sekunder i munnen, 4 timmar i magen, 40 år på höften. Men den skylten ignorerades och kanelbullar köptes till fikat.


Vi vandrade vidare och hamnade på en snårig liten stig i skogen. När vi gått en bit var vi helt plötsligt ute ur skogen och där stod vi nu på en stor grönskande gräsmatta och längre ner fanns en strand och härligt vatten.

Jag fick springa lös med lovorden att hålla mig i närheten. Det gjorde jag.... till mattes och husses förvåning, hihi.

Vi gick ner till vattnet för att bada lite. Svalkande och skönt.

 

Husse startade grillen och sedan blev det dags för lunch. Bil och båttur, promenad och bad gör vem som helst hungrig i magen. Här sitter jag och väntar snällt på maten.

    
Efter några timmar packade vi ihop oss och fortsatte vår promenad som till slut avslutades vid hamnen. Det var ett tag kvar innan båten skulle komma så vi åt mjukglass vid hamncafét och så höll jag koll på att matte och husse inte fuskade när de spelade minigolf. Sedan satte vi oss på en parkbänk och väntade in båten. Jag vilade gott med lite vatten och en kotte som leksak innan hemfärd.

Vill ni veta hur gott jag sovit under natten? Alldeles, alldeles underbart.

Däremot kan jag inte sova ett dugg mer just nu för jag behöver ut och göra nummer två. I alla fall säger matte det för hon vill inte lukta på mina fisar mer, hihi.


Somriga nospussar!   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards