laikagumman

Alla inlägg den 31 augusti 2015

Av Laika - 31 augusti 2015 14:17

Då var den här, sista dagen på vår semester. Matte berättade för mig att det är dags att jobba imorgon igen. Tur att hon berättade det efter vår promenad för jag blev så hängig att jag gick och lade mig på en gång och deppade lite. Nu ska vi dessutom bjudas på regnrusk mer eller mindre hela veckan så matte tycker inte att det kanske gör så mycket att semestern tar slut, hade varit svårare att säga adjö till härligt lediga dagar om solen hade fortsatt att ge oss njutning.


Jag tror inte ett dugg på vad matte säger, jag tror att hon visst vill vara ledig mer, hihi. Husse har redan börjat småjobba hemifrån idag. Och så lilla jag då... jag vill bara ligga här och tycka lite synd om mig själv. Men vad säger matte då? Jo, hon säger att jag borde duschas lite och att vi ska försöka hitta någon ny hundfrisör som kan klippa mig, eftersom den vi var hos senast flyttade iväg med sin verksamhet alldeles för långt bort. Jag har då ingen brådska, men matte vill att jag ska hållas efter lite innan pälsen sen får växa ut mer inför vintern. Tassarna fick dock matte frisera lite för jag trampade på tuggummi ute som kletade sig fast i min päls tillsammans med lite grus och gräs. Det var inte så trevligt.

Det roliga med idag är att vi i alla fall kommer komma iväg på en riktig långrunda på vår eftermiddagsrunda, det har matte lovat mig. Ut i skogen och njuta, det älskar vi.


Imorgon ska jag vakna tidigt igen, om mina öron nu hör något imorgon vill säga, hihi. Hör inte öronen något kan jag ju inte öppna ögonen heller, eftersom jag kommer sova så gott, hihihihi.


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards